Jag bor i en isglob

Man kan nästan tror det iaf.
Vi alla här, har väldigt mycket problem med att få värme i våra lägenheter.
Vi ( jag och en annan granne) har ringt och sagt till hur många gånger som helst. Som värst hade jag 16 grader, min granne 15,5. Är detta normalt? NEJ!
Vi ringde och hyresvärden fixade. Inget mot honom. Han är reko, snäll och rolig. Han kommer när man ringer.

Sist han var hos mig, då jag hade 16 grader, så sa jag till honom att elementen är varma, MEN värmen kommer inte ut i lägenheten. Han skulle fixa ett nytt element o sätta in till mig. Den som väntar på något gott...

Jag vet dock att han har andra fastigheter att sköta, är stressad för det är så mycket att göra (försvarar lite ju), men värme i boenden är ju prio 1, tycker man (vi).

Jaja, jag får väl plinga honom i morgon om jag inte frusit ihjäl.

Nu ska jag lägga mig i en ISKALL säng. Kan då tala om att jag har 1 st t-shit, 1 st munkjacka, 1 st tjockare jacka, 1 styck träningsbrax, 1 par håsor ,raggsockoar OCH inneskor (inneskorna är såna varma gosiga).
Är detta normalt att gå och lägga sig i? NOT!!!!

Nite nite!

Kommentarer
Postat av: Linn

Sover du med allt det på dej? MY GOD!

2008-12-05 @ 01:59:00
URL: http://lantlollansblogg.blogg.se/
Postat av: Linus

Inte speciellt normalt! händer det inget så gå till hyresgästföreningen, dom brukar få fart på fastighetsägaren!!



2008-12-05 @ 08:17:51
URL: http://ln82.blogg.se/
Postat av: Anneli

Jag gjorde det från början+dom extra raqggsockorna,men sen blev d för varmt under duntäcket.Så d blev bara 1 h.

Men nu har jag skickat txt.medd t honom för här e 17.5 gr..Brrr...Som jag skrev så kommer inte värme ut fr elementen ordentligt. Har redan ringt dit en gång.Skulle skriva brev så alla kan var m o inte bara jag.Men sen fixade han värmen juS

2008-12-05 @ 10:54:40
URL: http://safiia.blogg.se/
Postat av: Sanca

Jag tycker du säger åt han att tills du fått ett nytt element så bor du hemma hos din kompis och du tycker inte det är mer än rätt att han står för resa och dyl. Sen bokar du nästa thailandresa fort som fan på hans bekostnad och kommer hit! Jag looooovar att du inte kommer frysa!! Bra va?!

2008-12-05 @ 12:50:28
URL: http://www.metrobloggen.se/sanca
Postat av: Anneli

Hahaha,du det hade inte suttit fel det där förslaget,men tyvärr går det inte skruttan.

2008-12-05 @ 13:16:56
URL: http://safiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0