Jordskalv

Vaknade av att sängen den skakade som fan, tänder lampan snabbt. Jag trodde det var någon som skulle väcka mig. Ingen där.
Tänkte det vara en dröm då. Men blir ändå lite rädd, för jag tyckte jag hörde ett dovt mullrande också.
Skit samma tänker jag och går på tjotta när jag ändå vaknat!

När jag sitter där så säger Leon:

Anneli, did you hear the eathquake ?

Jag bara: Ja, eh men jag trodde jag drömt. Dock på engelska.

Efter många om och men så somnade jag om. När jag vaknar hör jag att Leon berättar för Théo vad som hänt. Han sov ju som en stock, lillskiten.
Sen börjar Leon sjunga om vad som hänt. Han är ju bara för rolig. Far och son stod där och dansade till Leons egen- komponerade låt. Det var en syn vill jag tala om. Théo rocka loss som bara den.

Gårdagen mötte jag upp pappa, Sis, Leon och Théo hos farmor. Det var ju Théo 4 års dag igår.
Farmor var på gott humör, pratade och skratta.
Det märks att hon trivs superbra på korttidboendet. Det gör henne gott.
Tror till och med hon flirtar lite med en trevlig man där. Ser man på vad som sker på äldre dar.
Hon har minsann bättre lycka än jag! Hon är värd allt!

På kvällen kollade vi på när Théo var nyfödd. Blev minsann rörd.
Jag såg ju inte min syster gravid och kom hem några dagar efter plutten va född. Så fin han var och är!
Maria sa till honom att han hade bott där inne i henne mage och Théo svarar: No, that´s not my house.
Han förstod nog inte att det var han som låg där inne och fläktade runder. Man kunde riktigt se på filmen hur han snurrade runt. Det var filmat typ 1.5 vecka innan Théo föddes.

Jag minns när min syster ringde till mig i Spanien. Klockan var väl typ runt 05. Minns faktiskt inte. Men i alla fall så ringde hon och sa: Hej moster!
Jag fick knappt ut ett normalt ljud. Med pip/gråt frågade jag vad det blev.
Åh vad jag var lycklig då!

Flera gånger om dagen sprang jag in på datan på skolan och kollade om han kommit ut på webbisar. Åh vilken goding han var.

När han var ca 8-9 månader så flyttade jag hem till min syster i London för att passa Théo. Det blir ju ett speciellt band för vi var ju mer än han och hans föräldrar var.
Ibland låtsade jag till och med att han var min egen när man stolt var ute och gick med honom i vagnen. Frågade någon, så sa jag alltid att han inte var min. Men ibland kan man ju låtsas när ingen frågar.

Här kommer min älsklings-Théo när han va lite yngre:


Glass är gott! Skäralids Nationalpark




Théos första casting. Samma dag som han fyller 2 år.
Här är Théo på sin första casting.Samma dag som han fyller 2 år




Första snön!


Skulle kunna sitta hur länge som helst och bara lägga in foto på honom, men jag ska undvara Er det.

Kommentarer
Postat av: loppan

Ja du kan vara glad att du har en sån fin syster son,+ dina brors barn dom är så fina alla fyra.

2008-12-16 @ 17:25:06
Postat av: Linn

Jag kände inte ens jordskalvet, och jag var vaken..

Han är så söt, den där lilla krabaten =)

2008-12-16 @ 18:14:24
URL: http://lantlollansblogg.blogg.se/
Postat av: Anneli

Klart alla är fina, men det är ngt speciellt m Theo. DOm andra kan jag ju itne lägga in på.



Tack Linn... Du märkte inte den för du är itne som alla andra..du är unik=)

2008-12-17 @ 08:23:20
URL: http://safiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0