Knarkarkvart?

Nu vill jag bara berätta om hur det ser ut hos oss boende och hur det låter.

Vi börjar med ljudet!

Det är så att jag har en stor fet jävla fläkt utanför mitt fönster. Inget med det, OM det inte varit för att den låter precis som någon släpper en handgranat när den går i gång.
Man får hjärtslag och dom som varit och hälsat på mig här har blivit skiträdda rent ut sagt. Den smäller liksom igång.
Själv vänder sig magen ut och in på mig. Man är aldrig beredd.

Detta fläktproblem har varit uppe med hyresvärden sen jag flyttade hit och även innan. Det har gått till hyresgästföreningen. Grejen är att min nuvarande värd säger till mig när både jag o Tess sagt till honom, att han måste lyssna på det själv. Om han inte hört det, så undrar jag om han har problem med hörslen.

Inatt kunde jag inte sova pga fläkten och sen det jävla susandet/brommande som kommer efter handgranatens släppts.
Så för en stund sen skrev jag ett mail, inte speciellt glatt, till värden ang fläkten och innergården.

På tal om innergården så ser den ut som en knakarkvart. Värden tömde vårt gemensamma förråd då branskyddsgrejet skulle komma.
Men saken är att han slängde ut allt precis utanför dörren. Detta vaknar jag till varje dag. Det har blåst frigolit över hela gården och där ligger det kvar.TROTS att värden varit här hur många gånger som helst.
Jag skrev och frågade om det såg ut likadant hemma hos honom, om inte , varför ska vi ha det så? Såhär har det sett ut i ca 1 månad.

Sen för cirka 2-2.5 månad sen så tog han bort stentrappan som var sidan om personal ingången på pizzerian. Samtidigt så borrade dom hål ute i parkeringen för att kunna sätta i betongmojs för ett staket skulle upp.
Detta är fortfarade kvar trots han skulle ta det på söndagen. Men det skiter vi i. Det är inget som stör oss så.
Men det är principen bara. Allt blir halvgjort!

Här ska ni får se:

Detta är då fläkten till höger. Det är ingen liten grej. Mitt fönster är till höger om handgranaten





Här är frigolit skiten. Nu kan jag inte få med allt pga att det blåst runt innergården





Här är den så kallade stentrappan:




Grejen är att jag var jävligt tuff som skickade mailet till honom för egentligen är jag skrajsen. Inte rädd så, men lite så ändå och så ska det inte vara. Han har sagt sååå många gånger när man typ sagt till om värmen, som är ett vanligt problem här, att man gnäller. Gnäller man för man vill ha varmt eller ordning runt omkring? Så låter det iaf i hans öron.

Tänk om han är inne och läser? Ja, då är det ju ingen nyhet för honom om vad vi boende tycker om saker och ting.

Tjenixen

Kommentarer
Postat av: Linn

Flytta?

Bilderna går inte att se igen.

2008-12-11 @ 17:15:32
URL: http://lantlollansblogg.blogg.se/
Postat av: Anneli

Jag raderade ju bilderna från arkivet o trodde att dom skulle vara kvar..haha

2008-12-11 @ 23:25:51
URL: http://safiia.blogg.se/
Postat av: Linn

hahahahaha varför raderade du dom?

Snygg trappa förresten. Stairway to heaven?

2008-12-12 @ 00:03:10
URL: http://lantlollansblogg.blogg.se/
Postat av: Anneli

Här ser hemskt ut!



Asså jag tänkte att jag inte behövde dom där inne mer.helt lost in space för ett tag innan jag fattade

2008-12-12 @ 00:37:58
URL: http://safiia.blogg.se/
Postat av: Linus

Hyresgästföreningen? Hört talas om den??

2008-12-12 @ 19:26:49
URL: http://ln82.blogg.se/
Postat av: Anneli

skrev ju ett mail t värden,sen får vi ju se vad som händer,annars blir det ju att vi får skriva dit.

2008-12-12 @ 20:48:33
URL: http://safiia.blogg.se/
Postat av: Här är jag

Här kommer jag in och säger vad jag tycker,,,vänta

nu kommer det..det ser för jävligt ut ..sänk hyran

så kan ni städa upp själva..

2008-12-12 @ 22:13:26
Postat av: Anneli

Det kommer han ALDRIG att gå med på ändå.

2008-12-13 @ 00:43:24
URL: http://safiia.blogg.se/
Postat av: Sanca

Nawee... vilka minnen när jag ser andra kortet! =) Lekte jag ju massa när jag va liten! =)

2008-12-16 @ 09:48:22
URL: http://www.metrobloggen.se/sanca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0