Stackars Signe

Min tomte kommer från helvetet

fre, 19 dec 2008 10:05

Jag firar julen hemma hos brorsan Niklas och hans familj. Kvällens höjdpunkt (för min del) är att vara tomte. Barna blir så rädda då. Särskilt Signe. Hon är livrädd för min version av tomten och det kan man inte klandra henne för. Jag spelar psyktomte. Jag kommer in och stirrar tyst. Står i dörrkarmen i två minuter och stirrar in i rummet utan att säga ett ord. Signe sitter tyst och trycker i soffan och vågar knappt titta på mig. Så går jag fram till henne och hon tittar ner i golvet och jag säger strängt: "Titta på mig." Och Signe tittar upp med blänk i ögonen och darr på underläppen. Och så skriker jag med full kraft: "AJ! SATAN! MIN RYGG!" Och så faller jag som ett fyllo framför henne på golvet och tar mig för ryggen och fäktar med armarna så att jag välter saker och Signe börjar gråta i sin förvirring, hon vet inte vad hon ska ta sig till. Ska hon hjälpa tomten upp eller låta mig vara?

Till slut kravlar jag mig upp och delar ut klappar. För varje present jag ger Signe så nyper jag henne lite för hårt i kinden. Hon säger inget, men jag märker att hon tycker att det är obehagligt.

Och sen går jag utan att säga hej.

Signe är mycket rädd för tomten.

Detta har jag kopierat från: http://www.1000apor.se/blogs/alex  Förlåt Alex, men den va så jädrans bra!

Jag kunde inte hålla mig för skratt. Stackars barn!
Han skrämmer ihjäl henne.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja den var jättebra.

2008-12-20 @ 19:55:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0