Dagen idag

Låg LÄNGE i sängen idag.
Vaknade typ vid halv tio, men slumrade minsann om igen och vaknade vid elva.

Käkade frulle i sängen idag, igen. Ibland måste man festa till det.
Låg länge och läste boken jag lånat.
Slumrade lite till, fast mamma ringde och väckte mig.

Körde in till Ängelholm.
Tankade pappas bil och var på Macke Donkan. Schhh, jag vet, men det händer INTE ofta. Men var så sugen på sluskmat.
Började kolla på Marley & jag.
Sen kollade jag på tv en sväng. Där var ett program på tvåan som handlade om en kille, Henke, som bodde i Göteborg.
Henke var GHB-missbrukare.
En kväll så hamnar han i bråk. Polisen hämtar honom och han får till slut 2 år.
Han försöker hänga sig i häktet. Han får MASSA olika mediciner när han sitter inne så han till slut måste avgiftas.
Han hamnar i psykoser och ser skumma saker, skär sig på sina armar, får sy massa stygn, hamnar på behandlings hem, kommer ut för att sen hamna där igen.
Han mår skitdåligt. Han är deprimerad. Han saknar sin barndomsvän Johnny som tog sitt liv genom att hoppa från Angeredsbron. Dom två var ett. Dom var alltid.

Det är fan hemskt vad drogerna kan göra. Fucka deras liv totalt. Grejen är att dom tror ju att dom mår bra av att ta skiten, men egentligen är det bara en dålig ursäkt, en undanflykt.
Saken är väl den med att innan någon tar en drog, så har dom ett val. Dom vet vad det handlar om innan. Men lik förbannat väljer dom fel och sen fastnar dom. Händer väl kanske inte alla, men en hel del, trots allt.
Sen så vill dom blir rena, men det är inte alla gånger det fungerar. En del trillar tillbaka igen, om och om igen. Andra fixar det och förblir rena.

Nog om det! Men det va intressant program i alla fall.

Jo innan idag såg jag i tidningen att dom hade gudtjänst här i Munka. Så jag tänkte att jag skulle gå dit bara för att kunna tända ljus för farmor & mormor. Kyrkan är ju alltid stäng här, typ.
Sagt och gjort.
Jag var hemma igen efter typ 15 minuter. Jag fixade inte det. Blev sentimental. Lyssande när kören sjöng en "låt" under den andra gick jag och "skyllde" på hostan. Inte för jag sa något utan jag hostade bara. Första var det ju som en ursäkt, men sen fick jag för jag lurats och hostade ut mina njurar och all dess tillbehör!!!
Men jag fick i alla fall tänt ljusen för dom. Det gjorde jag när jag kom dit. Det var därför jag gick dit.

Nu så händer det inte mer för idag! Har fått skallebank för jag grät till filmen för en stund sen.
Känns som att det är dags för bingen och min bok.
I morgon är en "stor" dag. Men det tar vi i morgon.

Puss och god natt ♥♥♥♥

Sassa, jag tände en massa ljus för dig här ikväll, precis som jag sa!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0