Saknaden

Idag (7/4) är det 1 månad sen min farmor gick bort.
Tände ljus för henne innan. Snick snackade lite och grät. Saknar henne så!
Jag kunde verkligen prata med henne om ALLT!
Hon lyssnade alltid!

Tänkte innan: Tänk om man bara hade fått en liten stund med henne. Få krama henne en gång till. Prata med henne en gång till.
Många tankar.

Jag vet att hon har det bra nu. Sorgen och saknaden är fortfarande stor.
Men jag vet ju att hon lider inte mer. Det är huvudsaken.

När jag kollar på kortet på henne, så känns det så himla overkligt. Känns som att hon finns trots att hon inte gör det.
Hon ser så levande ut där. Det var hon ju med, men inte längre.

Jag saknar dig något så enormt mycket, Farmor!
Puss & kram, älskar dig

Kommentarer
Postat av: Angelica

Hej Anneli!



Jag vet precis hur du känner!

När mamma gick bort och än idag har jag samma tankar som dig. Tänk om man bara hade fått en liten stund med henne. Få krama henne en gång till och känna hennes doft.



Man får lära sig leva med smärtan och tomheten...

Och det blir lättare..

Kramiz!

2009-04-08 @ 10:53:54
Postat av: Anneli

Vissa dagar är ju mycket bättre än andra. Ett tu tre så bara kommer saknaden över en.



Man lär sig nog efterhand att handskas med det.

Men det kommer nog alltid finnas med en, sorgen och saknaden, men kommer kanske inte att vara lika stark alltid.



Kram på dig!

2009-04-08 @ 17:38:52
URL: http://safiia.blogg.se/
Postat av: Linn

En stor fet kram till dej!

2009-04-08 @ 21:34:27
URL: http://lantlollansblogg.blogg.se/
Postat av: Anneli

Linn: TACKAR!!! Ibland kan det verkligen behövas en sån där fet kram!

2009-04-08 @ 23:00:26
URL: http://safiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0