SPOOKY

Sitter på mitt rum i valet och kvalet om jag ska åka ner till matsalen för att ta en macka.
Väljer att åka ner. Det är rätt creepy att gå här fast här är folk överallt. Du ser inte dom men du vet att dom är där.

På vägen tillbaka, då jag står i hissen, trycker på 2 och står i mina egna tankar. Hisses stannar och jag reser mig från stolen och ska gå ut. Tittar upp och fkk, jävla skit. Jag trodde min sista stund var kommen så rädd jag blev. Där står en kvinna. Knappast något man är beredd på vid denna tiden.
Hon blev lika rädd. Jag tittar mig omkring och ser att jag är vid entrén. Då har hissen åkt ner i stället för upp på min avdelning.
Vi fick oss ett skratt i alla fall, trots vi blev lika rädd båda två.
Jag sa till henne att det var både första och sita gången jag är ute på strövartåg på kvällen och hon meade på att det var säkrast att stanna på sitt rum. DAME RIGHT!
Ett megastort sjukhus, som dock inte känns som sjukhus, men lik förbannat så är det spooky!

Jag måste vara fruktansvärt lättskrämd. Speciellt när det gäller när man ska in eller ut ur hissar. Man är beredd att där ska stå någon, men samtidigt så brukar där inte vara någon. Vi säger 2 av 10 gånger står där någon. Kanske 3.
Innan idag så slog mitt hjärta trippla slag när jag stod och väntade på hisses, dörrarna öppnades och vips där står en dama.
Hon skrattade åt mig kan jag säga.
Blir nog lätt så när man har tankarna på annat håll.

Nu ska jag kolla färdigt på filmen innan klockan blir för mycket.

NYA  DAG IMORGON, DVS NYA TAG

Kommentarer
Postat av: Bettan

Det är lite läskigt det där att få ett uppvaknande av att andra människor plötsligt "smygit" på en när man ät upptagen av sina egna tankar.

Ingen lottovinst i sikte;)

Det vart skor till två av barnen.

Dom måste ha minst två par skor för att kunna variera så att ett par får vila från fotsvett och annat;)

Men jag hade en liten rabattkupong i handen;)

Hoppas din dag blir bra!

Kram

2009-04-20 @ 05:56:35
URL: http://coolbettan.blogg.se/
Postat av: Sabina

Kan säga så här mycke jag e minst lika lätt skrämd. Fast man vet att man e två på jobbet så kan jag blir skit rädd när jag står i mina egna tankar..haha.. förra vecka höll henke på att skrämma skiten ur mig jag stod o skalade potatis o lyssnade på musik så kom han hem o jag hörde inte d jag bara såg honom i ögon vrån. fan va jag blev rädd..haha

2009-04-20 @ 09:34:46
URL: http://ansaha.blogg.se/
Postat av: Anneli

Bettan: Jag lär nog bli skrämt ett x antal gånger till under denna vistelsen.

Rabatt är aldrig fel.

Kram



Sabina: Haha. JAg blir ju skrämd av mig själv. HAde varit inne o duschat, hade handuken på huvudet och ett tu tre så kände jag ngt på axlen,typ ngt som snuddare mig.Blev skiträdd o vände mig snabbt, inget där. kom på att d va handduken.Sjuk man är!!!

2009-04-21 @ 20:15:31
URL: http://safiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0