Dagarna som gått

I onsdags så var jag med Tess & Klara i Hembygdsparken och kollade när massa brukare var och spelade kubb.
Vilka härliga människor! Det var skratt hela tiden.
Dom var uppdelade i 4 stycken lag. Även om lagen förlorade så var dom lika glada för det.
När föreningen gav dom varsen tjuga för att köpa glass för så blev dom hur glada som helst. Ska väl inte säga att dagens barn/umgdomar inte blir så glada, för där finns ju dom som blir superglada, men sen finns där ju dom som menar på: Var det allt?
Här var det glada miner hela tiden. Precis så som det ska vara. Som Tess sa: Det är äkta glädje!
Underbart att ser!
Jag skrattade hela tiden jag var där. Dom var så otroligt härliga.

Har också jobbat inom handikappasomsorgen, men det var så himla länge sen så att det är nästan på glömt.
Det var en härlig kväll och jag fäljer gärna med igen om det blir fler gånger =)

I går så var jag också inne hos Tess. Först så spelade jag skipbo med henne & Sara. Sen så kom Sofia & hennes assistent Frida dit och skulle ha en tjejkväll och sova över. Såna sköna människor. Skratt och bus hela tiden.
Det behövs så lite för att glädjen ska komma fram. Underbart!
Dom kollade film och åt lite gotte.
Klara har sovit över hos Tes i två dagar och hon trivs toppen här. Jag sa till henne att hon skulle ju flyttat till ettan, som var ledig. Dock lite för tidigt att flytta hemifrån, men hon tyckte det lät som ett bra förslag =)


Idag har Kicke varit här och hälsat på. Snicka snackade och drack lite kaffe.
Träffade lilla, söta, goa Malousan (min brors yngsta). Hon blev så glad. Härliga unge!
Nu sitter jag och väntar på att mamma & pappa ska komma och lämna blodhunden. Dom bestämde i all hast att dom skulle ut på en lite semester med motorcyklen. Jag blir ju glad när jag får passa honom, för han är ju ett trevligt sällskap trots att han misshandlar mig..haha..

Nu kom dom nog. Ha det bra..Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0