Lördag & Söndagen

I lördags var det behandlingar som vanligt. Efter lunchen så kollade jag en film och sen intog jag en migräntablett och sov lite så det onda gick bort.

När jag vaknade så gick jag till poolen och la mig och solade lite och köpte en glass. Upptäckte vilken fin utsikt man har när man är där.



Det blev bara en kort stund sen fick jag gå och fixa till mig inför middagen.
Maten är utsökt här och sällskapet med så klart.

Efter middagen så gick vi till en bar /café där dom flesta satt. Det var väldigt trevligt. Kul när man håller ihop så.
Efter ett tag så kom tjejen som jobbar där och sa att vi skulle gå in för ett oväder var på gång. Vi hjälpte henne in med sakerna. Det blåste upp ordentligt och glasen flög. Ett tu tre så öppnade himlen sig. Det åskade och blixtrade ordentligt. Det liknade typ det åskvädret vi hade hemma för ett tag sen. Försökte fånga blixtrarna på kort men det gick inte.

Vid 22-tiden sprang vi tillbaka till vårt hotel.
Där blev det spikmatta & bok för min del.

SÖNDAGEN:

Dagen då skulle vi på utflykt. Åkte utanför Nova Mesto, men ska åka dit  en annan dag. Först skulle vi till Prostojna. Besökte den berömda grottan. Jag gick inte in  för man skulle gå ca 1 h och det var backar upp och ner. En del gick in och resten gick runt och tittade på alla souvenirer och tog en fika.
Vi var där i ca 2-2,5 h.

Efter det så bar det av till Adriatiska havet och kusten =)
Jag kan säga att så som jag kände när jag såg allt runt omkring, det var ett tag sen jag kände så. Det pirrade i magen, jag kände lyckoruset i kroppen. Jag var helt överlycklig.
Sloveniens landskap är helt enormt vackert. Som jag sa till Sinisha att jag skulle kunna flytta hit i stället för Spanien. Har sagt länge att jag skulle vilja flytta dit igen, men säger bara: Spanien, släng dig i väggen..Haha..

Väl framme så åt vi middag på Hotellet där. Minns faktiskt inte vad det heter, men det är samma anläggning som här fast för andra sjukdomar. Vårt hotell är betydligt mycket finare, även om det andra ligger vi havet.
Efter lunchen, som inte var i närheten så god som vi får här, gick vi ner till havet.
Dom flesta hade nog förväntat sig en sandstand men där var betong och sen var där lite gräs och stenar att ligga på. Det gick klart det också.
Helt underbar var det. Vattnet var väldigt salt, men skönt trots det.
Vi var där i ca 2,5 h. Kanon!

När vi var färdiga och satt på bussen igen så åkte vi runt med bussen till Portorose och gick lite. Kan bara säga att vart vi än var så var det underbart vacket. Det blev en liten rundtur. Med mitt guldfiskminne så minns jag inte överallt vi var.

Vi såg staden Trieste i Italien och den kroatiska kusten. Vi ville åka in en sväng till Trieste för det var så himla nära, men det gick inte tyvärr.

Bussfärden hem var rätt så jobbig och tog lång tid. Tog en paus i Ljubljana och sen bar det av igen. För att vinna lite tid så tog vi småvägarna hem. Usch säger jag bara. Otäckt när man ej ser var vägen tar vägen och när man vet att det stupar på ena sidan.

Vi var väl hemma vid 21.30. Det blev en relativt snabb middag sen upp på rummet. Duscha, spikamatta och sen natti natt.

Det var en helt otrolig upplevelse denna utflykten. Det var annat Munka-Ljungby..haha!

Foton kommer in när jag har lite mer tid. Nu ska jag gå och få vattenmassage.

Kommentarer
Postat av: Cattie

Låter som Du har det helt underbart, de e Du värd!!

Idag eller i natt jobbade jag mitt sista pass...

Puss & kärlek <3

2009-08-24 @ 13:15:29
Postat av: Anneli

Ja det har jag verkligen. Jag čnskar att du fick uppleva detta med, gumman! Den dagen jag vinner massa pengar sš ska jag bjuda dig hit =)



Hur kandes det att jobba det sista passet?



Glom ej att maila adressen i NOrge. Puss . Alskar dig! Halsa barnen & Allan

2009-08-24 @ 13:45:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0