Nu så...

...har jag landat här hemma igen.
Det har varit lite mycket både här, där, hit och dit.

Har en tvättdag idag. Har precis packat resväskan och väntar bara på att det sista ska bli torrt sen så är allt packat.
Fick låna en STOR resväska utav min granne Tess. Mycket snällt för med min lilla hade det inte fungerat.

Har även varit och fått akupunktur idag. Det var rätt länge sedan i och med hon hade semester.
Idag fick jag både på höger och vänster sida av nacken och sen höger sida vid skuldran. Jisses så ont det gjorde på höger sidan, trots jag inte har problem där.

Annars så har jag som sagt varit i Spången hos mina föräldrar för min syster och systerson är hemma.
Fick ju passa på att umgås med dom innan jag skulle iväg.
Var dock lite delade meningar över det, men jag vann ..haha.

Igår så kom mitt ena gudbarn, Maolu, efter fritids. Hon och jag promenixade till bibblan och sen till affären. Där träffade vi Sara, som jag umgåtts med innan på dagen, och jag och Malou gick och hämtade Saras son, Antonio, på dagis.
Sen kom mitt andra gudbarn, William med lillasyster Vansessa och mamma Cattie.
Kan säga att här var fullrulle. Vi fikade och busade.
Det blev lite för maffigt för mig, som vaknade och mådde inte hundra. Men eftersom jag ska iväg 1 månad och Cattie ska iväg i 3 månader så var det att bara att bita ihop.
Dock efter 3-3,5 h så fick jag skicka hem lilla Malousan. Cattie och barnen fick vänta tills den första bussen gick hem.
Det var självklart supertrevligt, så klart dock var jag HELT färdig efteråt la mig på spikmattan först i ca 1h.
Sen var jag bänkad vid tv:n och under dom 2h hade jag med spikmattan. Det hjälper faktiskt när jag har så ont i ryggen.

Hände en fruktansvärd olycka i söndags en bit härifrån. Man tänker inte på att det kan vara någon som man känner, men ibland så är det så, tyvärr. Jag kände inte dom omkomna, men har träffat mor och hennes dotter ett par gånger som är syster & systerdotter till min granne.

Jag lider med familj, vänner & anhöriga som finns i mina tankar mest hela tiden.
Har försökt stötta i den mån man kan, men det är inte alltid så lätt. Det har dom flesta här i huset gjort och det behövs i såna här lägen.
Det är inte alla som stöttar och tröstar när det händer saker, men sån är jag!

På torsdags morgon kl 05:00 kommer taxin hit här för att hämta mig. Möter upp folk både i Ängelholm och Helsingborg sen bär det av till Malmö först för byte, vidare till Kastrup där vi möter upp resterande i gruppen sen flyger vi till SLOVENIEN!!! TJOHO!!!
28 dagar ska vi vara där. Träning 6 dagar / vecka. Sen blir det olika utflykter och sånt.
Har varit väldigt nervös innan, men nu känns det bara underbart!
Var precis inne och kollade vädret och det var kanon väder. Snacka om att längta!

Kommer klart uppdatera när jag har tid & lust med foto och så.

Nu tyar jag icke skriva mer.

Ha det fina fisken. Puss & kram

Petra, Zazza & Cayo, Ni finns i mina tankar!
Liksom Nettan och hennes dotter!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Glöm inte packa ner ditt nya hjärta <3

2009-08-19 @ 10:48:28
Postat av: Bettan

Jag önskar dig en trevlig vistelse och hoppas den gör dig gott!

Kram

2009-08-20 @ 19:16:17
URL: http://coolbettan.blogg.se/
Postat av: JN

"Fick ju passa på att umgås med dom innan jag skulle iväg.

Var dock lite delade meningar över det, men jag vann ..haha"

Vi andra förlorade..men vad gör det man kan väl ta en förlust:-)när det är vinst på väg..ha ha"

Hoppas du kryar på dig i Slovenien så du kan komma igång med ditt liv när du kommer hem.

Ha de/J

2009-08-20 @ 20:50:19
Postat av: Anonym

Det var inte dig jag syftade pa alls!!!



Tack sa jattemycket. Kommer nog bli bra. Hoppas ocksa att jag kommer ma battre for nu e d inte alls bra. Halsa familjen!

2009-08-20 @ 21:09:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0