Slovenien

Sa nu ar vi framme. Det har blivit en lang dag, men underbar maste jag saga. Har itne internet pa rummen sa jag lanade datan pa hotellet idag. Orkar itne asa med min over till det andra hotellet. Hoppas ni forstar anda. Kort kommer nar jag lagt in dom i datan.

Gick upp 4:15 i morse och taxin kom kl 05.
Traffade Kristina i Angelholm o sen bara det vidare. Motte uppp fler i Helsingborg och alla pa Kasturp.
 Resan hit gick bra. Direkt nar jag kom till flyplatsen sa visste jag att jag skulle gilla detta land.

Varmt som tusan var det och ar fortfarande.
Nar vi kom hit sš stod dar en valkomskommité har ute. Dom spelade drgaspel och hans som spelade var uppkladd anda upp till huvudet =)
Vi fick ett glad halsovin och nagot brod som var nybakat.

Upp pa rummen och landade lite grand. Vaskorna kom dom upp med =)
Sen var det traff nere i receptionen och vidare for middag. Herregud vilken maltid. Eller maltider far man nog saga.
Det var tva forratter-soppor, tre olika huvudratter, efterratter, frukter, olika ostar, ett enormt salladsbord och massa bakelser.
Jag at soppa o sen kalkonbrost med kesobullar och vitkal. Sen fick jag ga upp och lagga mig for jag var sa snurrig av trotthet.

Vid halv sex sš mottes vi upp igen och hade ett litet info mote pa det nya hotellet, Balena. Sen hade vi rundvisning. Herregud vilket stalle!  Fick en lapp om utflykter vi kan gora. Ville ju aka till en stor grotta, men jag kan inte folja med in eftersom det ar en del backar och man ska ga i ca 1h. Jag trodde man skulle aka tag bara,men icke. Vi kanske ska ta en tur till havet ist om det inte blir sa manga som vill in i grottan.
Ska aven aka till Kroatsien. Det kommer bli en del utflykter och jag har sagt till mig sjalv att jag ska unna mig.
Sen tog jag, Kristina & Mats en ol/drinak i barnen innan maten.
Nu var det samma saker som innan, alltsa inte samma mat men lika manga. Till forratt en svampsoppa och sen en annan forratt pasta Carbonara, sen fick det vara bra. Lite frukt sen sa.

Har precis varit uppe och packat upp resvaskan ( den ar hel tess).
Tankte leta upp Bibbi & Mojjan, men satte mig har ist. Ska upp och duscha sen sova hade jag tankt.

Har provat ringa hem, men dom har inte kommit hem fran Oland an.
Det kostar bara 1.50kr att ringa hem till Sverige. Battre det an att jag ska ringa fran mobilen som kostar 4.95kr/min o sen uppkoppling pa d. Ringer nagon till mig sa ar det billigare,men ring inte .Smsa ist sa sparar jag ina pengar. Annars sa skriva har =)

Nu ska jag ga ut en svang bara sen hoppa i duschen och sova gott som tusan.

Tack och hej, svenska tjej

Orkar inte ratta stavfel idag sa dom far ni sta ut med.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Anneli!

Jag gick in på datorn när vi kom hem,vi var hemma 22,15 men du var inte här ,men det är ju roligt att du trivs, men vi får höras sen du kan ju sända ett sms när du är vid datorn ha det gottttt nu godnatt.

2009-08-20 @ 22:21:56
Postat av: Anneli

Jag la mig vid 22-tiden och lag pš spikmattan en halvtimme sen somnade jag.

Puss & Kram

2009-08-21 @ 09:12:36
Postat av: Tess

hahah..... vilken tur då att den är hel än så länge ;) haha.... Hoppas du får en fortsatt underbar vistelse där nere.

Måste ju säga att landskapet påminner lite om det vi har här hemma =) Puss puss =)

2009-08-24 @ 22:01:33
URL: http://matheha.blogg.se/
Postat av: Anneli

Tess:Nä där har du rätt så fel. Det vi har hemma går INTE upp mot vad det som finns här. Detta är helt underbart & vacket. Har nog aldrig sett så mycket skog någongång i mitt liv. Överallt, dalar upp och ner. Hoppas du hade det bra i Stockholmia. Puss puss

2009-08-25 @ 09:38:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0