17 grader- normalt?

Pappa skjutsade mig till Klippan där jag tog bussen hem till mitt eget.

När jag kommer in genom dörren så tycker jag det är lite kallt trots jag har termobrallorna på fortfarande.
Kollar hur många grader jag har och ser till min fasa att jag bara har 17!

Ringde upp hyresvärden på mobilen och talade in ett meddelande.

Han ringde upp lite senare och jag frågade vad som hänt osv och han sa att dom stängt av pannan eller vad det nu är.
Jag menade på att något fick ju hända för det är inte normalt med 17 grader inomhus.
Han menar på att han ringt runt till resterande hyresgäster och dom hade förståelse för att det var kallt.
Jag bara : Men herregud, är du mänsklig, det är 17 grader!

Han börjar blir sur på mig för jag säger att han ska sätta i sladden till extra elementet jag har. Han tycker jag ska sätta i den själv, men jag säger att det är väl ändå inte jag som ska betla strömmen för pannan gått sönder. Det får väl du stå för. Då hade han inte tid och prata med mig. DÅ flyger jag i luften.
Höjer rösten rejält och säger till honom: Varför blir du alltid så otrevlig så fort det inte går som du vill?
Han sa att han skulle sätta i sladden. Jag tackade vänligt och sa bra och hej då!

Träffade grannen här ute och jag frågade om han ringt henne. Så klart inte men det visste jag sen innan. Hon hade 15 grader i sin lya!

Kommer hem 2h senare . Han är här och sladden är ej i. Tar på mig och går och frågar honom varför han ej satt i den. Han svarar och jag går surt därifrån när jag käftat lite med honom.
Han kommer och knackar på efter ett tag, nä nu ljög jag. Han drar i handtaget UTAN att knacka. Han var såååå trevlig så!

Nu har jag 22 grader i alla fall och jag är nöjd.

Var hos min kurator i dag för sista gången. Hennes vik är slut och jag tycker det är skitsynd. Gillade verkligen henne.
Nu ska jag få en ny. Få hoppas att den personen är lika go som Katraina var.
När jag skulle gå så fick hon en julklapp utav mig. Hon blev jätteglad =)

Just nu så händer det inte så mycket. Jag sitter och tuggar på kådan jag köpte på Liseberg. Finns itne så mycket att göra. Han dammsuga som var en pina. Hade tänkt torka golvet med men det får jag göra i morgon i stället.
Ibland, men bara i bland, typ ytterst sällan önskar jag att jag haft mig en karl som kunde hjälpa mig när det behövs.

Nu ska jag fortsätta tugga kåda..haha..När jag ska göra mig en kopp kif och smutta på.

Ha det bra! Kram

Ps: Det är julafton om 3 dagar..Sjukt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0