Annandag jul

Det är alltså lördag idag och det känns som vilken dag som helst.

Idag har jag dammsugat snabbt som en höna skiter innan jag fick mitt besök.

När Dennis kom så sprang jag runt i shorts & linne och var tokvarm. Nu spelar det ingen roll för Dennis men man vill ju ändå se lite anständig ut när man får gäster.

Nu försvann ju dammet i alla fall. Torka golv för jag göra när jag kommer tillbaka från Spången.
Det är inte lönt eftersom Zack är hos mig.

Över till Dennis och vår fika.
Han hade med sig våffelmojs så vi kunna göra våfflor, grädde och sitt våffeljärn.
Han fixade smeten, jag grädden och Zack satt i vasken och tittade på.

När vi skulle grädda dom så tog vi mitt järn med så gick det snabbare.
Mycket gott var det.

Han hjälpte mig lite med datorn och vi snicksnackade så klart en massa.

Nä han körde hem igen efter nån timme så började jag tvätta.
Har suttit och redigerat alla korten sen julafton.
På den stationär datorn så kan man ej redigera röda ögon och beskära bilden osv, men det kan man med min laptop!

Sis & Théo hann ej med deras plan. Två tåg hade blivit inställda och det tredje körde i snigelfart.
Pappa bokade dock om deras flyg så dom kommer i morgon.
Just nu så sitter dom på Yotel på Gatwick.
Kostar lika mycket att övernatt där som det hade gjort om dom åkt hem och tillbaka i morgon igen.

Annars så har det icke hänt ett shit här.
Det är mörkt som natten här och jag sitter och är kluven om jag ska koppla in skrivaren och det på den stationära eller på denna laptopen. Undrar vilken som är bäst!?
Kan jag ändå typ kolla på film i soffan eller bingen om jag använder denna? Alltås kan man kopplar ur sladdarna utan att behöva installera om allt igen?
Kan någon kan förtella mig detta som fattat vad jag babblat om!

Vad tusan ska man göra? Jag är lite uttråkad faktiskt!

Tror jag tar och kollar på Falk filmerna. Både Sofi & Dennis säger att dom är tokasåskitbraiga =)

Bjuder på lite foto från julafton!


Mamma & pappa


Annikas & barnens pepparkaks tåg


Zack ville också ha julbord


Tomten


Undrar vad han sysslar med här..haha

Tjipp!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0