Göteborg - Julmarknad & Idol semifinal

Dagen igår var helt underbar.

Ann-Sofi kom och hämtade mig på utsatt tid =)
Det bar av mot Göteborg. Vi bytade efter halva vägen så jag körde sista biten.

När vi väl var framme gick vi och hämtade våra biljetter på Scandinavium. Damen i luckan var jättetrevlig. Frågade om platserna var bra och det var dom.

Vidare till Liseberg. När vi var utanför så skulle vi fototgrafera för det var så fint med alla ljus. Båda tar upp våra kameror och båda upptäcker att batterierna var slut. Hur stor är sannolikheten att det ska hända båda samtidigt?

Stod i kö ett tag sen var det jakt på att kunna köpa batterier så vi kunde fotografera allt där inne.
Tror vi frågade tre-fyra olika personer. Vi glömde vad dom sagt när vi nästan precis frågat dom.
Efter ett tag hittade vi och allt var frid och fröjd.

Mötte upp Marianne vid entrén vid 17-tiden. Riktigt kul att träffa henne igen.

Vi strosade rundor. Tog en massa kort, men eftersom man skulle ha nattpoträtt på inställningen så skulle man hålla kameran alldeles still som var VÄLDIGT svårt. Så korten blev inte alls bra.

Efter ett tag kom Mariannes sambo, Hasse och mötte upp oss.
När jag & Ann-Sofie skulle gå till Skandinavium, så gick vi förbi ett utav alla stånd inne på Liseberg där dom hade smaksatt kåda. Riktigt god. Där var ingefära och kanel. Sen fanns det vanlig kåda, ren kåda. Det var bra för tändena och om man hade inflammation.
Vi var ju tvungna att köpa och prova. Det smakar typ som björkkåda luktar. En bit varar i typ 2 veckor. Man tuggar på den så länge som man känner för, sen lägger man ner den i påsen och tar fram den nästa gång man vill typ rengöra munnen.

Vi sa hejdå och gick till Idol.

Vilken känsla att komma in till Scandinavium. Stort som tusan och packat med folk.
Vi fick bra platser. Satt bakom scenen men vi såg trots allt scenen. Sen så satt vi så vi kunde se alla Idolerna bakom scenen, i green room. Där var gamla Idoler, sen var där andra kändisar.

Det var riktigt bra tryck i hela arenan. Man bara flöt med. Bingo var där med sin Katrin. Medans tjejerna bakom skrek Calle eller Erik så skrek jag Bingo. Det var skoj för han tittade upp och skrattade.
Daniel da Silva var där, Johan Pråmell, Reza, Rabih, Eddie, Piotr, Mariette & så klart Westlife!

Det var grymt när Piotr stod på scenen och sjöng refrängen och jag ser att Westlife står och väntar på att gå upp på scen. När dom kom upp och började sjunga så kände jag mig som en skrikande fjortis. Det var mäktigt!

Likadant när Erik sjöng Run to the hills jag ryste över hela kroppen. Det var så jädrans bra. Hela Scandinavium stod upp. GRYMT!
Tove satt i green room och såg ut som om hon "sålt smöret och tappat pengarna".

Detta var en grym kväll! Verkligen den bästa på riktigt länge! Liseberg var också kanon så hela dagen var ett minne för livet !!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0