Irriterad

För snart 6 år sedan var jag tillsammans med en kille. Han bestämde sig för att flytta till sin pappa utomlands. Först frågar han om jag vill flytta med. Vi pratade om detta och jag sa ja till slut. Sa upp min lya och mitt jobb.
Då gör han slut.
Vi umgås ändå och jag hjälper honom att flytta sina saker.
Det var min tur att tömma min lya. Han hjälpte lite och sen blev han sjuk!
Jag och pappa gjorde det själv.

Jag hade fixat ett extra förråd av min hyresvärd som jag hyrde månadsvis. Jag var snäll och lät honom ha en del saker där nere.
När han flyttade ner sina saker så sa jag till honom att stuva ordentligt så att man fick plats med mer saker.
Förrådet är delat i två rum och utanför dessa två "rum" finns det plats för att stuva lite till.
Han hade slängt in sitt i det ena.
När vi kom dit med mina saker så fick jag och pappa stuva om allt.

Innan han flyttar så får jag pengar för 1 år.
Sen dess så har han satt in när det behövts. Jag har typ fått tjatat varje jävla gång och jag är så trött på att behöva skicka sms VARJE gång det är dags för honom att betala sin del.
Om man är 34 år gammal så ska man väl för fan veta när man ska betala osv.

En gång har jag ringt och då sa han att han skiter i att betala i tid för att reta upp mig.
Sist han skulle betala för 6 månader sen så var han med sen.
Jag flög i luften och skickade massa sms att kunde inte han betala så slänger jag ut sakern eller säljer dom för min farmor saker behövde också få plats eftersom hon dött.
Då jävlar i havet blev det eld i baken på honom.

Saken är den att om man är vuxen så sköter man saker och ting. Hade varit en annan sak om han hyrde av sin mamma. Ändå ska det också betalas.

Som min kompis sa härom dagen att jag har ju bättre saker för mig än att hålla på att tjat på honom varje gång.
Det är ju faktiskt sant. Man blir sä jälva trött på det när man ska behöva skicka sms varje halvår. Det är inte ett sms utan ett par får man skicka innan han ens fattar.
Någon gång har han sagt att han ej fått tag i sin mamma som sköter inbetalningarna, men även hon borde ju veta när det är dags.
Saken är den att jag tänker inte ligga ute med pengar för han inte kan vara anvarsfull.
Sen är det skitsamma om det är en strunsumma. Det hör liksom inte hit.

Jag skiter ju inte i att betala mina räkningar. Vi är vuxna och har ett ansvar!

Nu tyar jag icke mer, men han ska veta om pengarna inte är inne den siste så fan ta honom.
Jag skiter i vilket. Det finns kanske andra som behöver ett förråd. BASTA!!!!

Ska fan sluta vara snäll nu!

Hej hopp!

Kommentarer
Postat av: Sofi

Dom dära Micke sakerna, suck!

2009-12-28 @ 22:18:11
Postat av: Anneli

Mmmm precis.Hade jag visst d skulle bli så här så hade jag aldrig varit så snäll.

Men jag tror att pengarna kommer in inom dom närmsta dagarna annars så kommer jag hota honom igen..haha

2009-12-28 @ 23:31:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0