Onsdag

Det är alltså bara 8 dagar kvar till julafton. Tiden går för fort!
Ett tu tre så är man 40 år. Den 1 mars 2010 är det exakt 4 år kvar till jag firar min 40 års dag. Känner mig dock inte som 35. Sen ser jag inte ut som  det heller. Igår fråade busschauffören om jag skulle åka på hel..haha. Ovanligt! Det händer allt för ofta och det är inget som jag tycker är trevligt. Att vara 35 år och att åka halv på bussen är 19!

Jag tror jag somnade 00.30 igår för att vakna kl 01 igen. Jag hade ett himla problem hur jag skulle ligga för migränen inte skulle dunka för mycket.
Skulle kunna ta en migrän tablett men tar en annan sort tablett och då skulle man rådfråga sin läkare. Vårdcentralen är ju dock stängd på nätterna så jag fick ringa 1177 som inte hade en susning. Kvinnan i fråga ringde upp akuten i Helsingborg för att prata med en läkare.
Han tyckte att jag kunde prova ta migräntabletten.
Den andra tabletten jag tar är så pass ny så dom visste ej vad som kunde hända. Skulle det hända något så fick jag ju åka in till akuten.
Nej tack, jag tror jag har ont istället för att utsätta mig för något annat.

Idag är det rätt okej, men jag känner att det ligger och såsar sig i bakhuvudet. Det kan ligga kvar där tycker jag eller rent av försvinna helt.

I natt har det snöat en del. Jag smygtittade ut i morse när jag var på tjotta.

Varje morgon så brukar jag gå upp och rulla upp när jag vaknat, sen lägger jag mig igen och myser under täcket och kollar ut. Samtidigt så vaknar min kropp till liv från stelheten jag har på morgnarna.

Precis så gjorde jag idag med. Men rätt vad det var så knackar det på fönstret.
Min första tanke, som alltid, vem fan är det nu???
Jag är så trevlig så..haha...
Det var mina föräldrar som kom förbi. Mamma hade varit på sjukhuset. Hon sa igår att dom ej skulle komma förbi men det gjorde dom som sagt ändå.

Min nyfikne mamma såg julklapparna och sa: Har du inte satt lappar på?
Det har jag inte gjort. Visade henne vem som var vem och när pappas kom upp frågade hon vad det var och vad den kostat.
Pappas julkapp var faktiskt den som var dyrast och sen mammas, men dom är värd varje krona och mycket med därtill ♥

Nu har jag varit ute ett par gånger i snövädret. Jag tog en paus från bloggandet.
Det snöar hela tiden. Det knarrade i snön när man gick. MYS!
Dock gillar jag ej när det blir slibbslabb på vägarna. Det kunde man varit för utan.

Var nere hos min läkare och lämnade ett julkort. Hon blev glad och gav mig en kram.
Jag har verkligen haft tur att få en sån underbar läkare som jag har på vårdcentralen. Hon är guld värd.

Nu har jag faktiskt inte mer att förtella. Men ni kan får en bild på vår fina snöklädda trädgård.





Detta är en del av vår trädgård. Tog korten från mitt fönster =)

Ha en fortsatt bra dag!

Kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag frågade inte vad den kosta,det var du själv som sa det .sådeså...........

2009-12-16 @ 16:08:09
Postat av: Anneli

Okej! Då ber jag om ursäkt för att mitt minne svikta. Jag berättade vad den kostade =)

2009-12-16 @ 17:20:07
URL: http://safiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0