Barnvakt

Var och hämtade Malousan på fritids.  När vi skulle gå så frågar hon:
Har du gått eller cyklat?
Jag: Amen Malou, jag bor ju bara rakt över gatan. Skulle jag cykla den lilla biten?
Malou: Ja, vad då då?

Haha, hon är för rolig.

Väl hemma här så hade jag mannekäng-uppvisning för Malou. Hon tyckte allt jag visade var snyggt.
Har beställt lite nya saker. Helnöjd med allt.

Efter ett tag kom killarna. Dom bara skrattade åt mig, för jag ställde mig och dansade och sjöng för dom.
Det första Victor sa när han kom var att jag var snygg i håret. Han är en riktigt chamör.

På vägen hem till dom så gick vi ner i en nyöppnad present butik. Dom ville inte, men jag tvingade dom så klart. Jag ville ju inte gå ner själv.
Som tur var, så blev vi bjudna på godis, så då gjorde det inget att vi hade gått ner.

Väl hemma så fikade vi på macka och te.
Vi hade diskussion om Sverige och andra länders fattigdom, om hur man äter, att man ska tänka på att ta lite och 2 gånger istället, hur vissa föräldrar skiter i sina barn, om tsumanin och om våra framtida barn skulle heta, om dom fick en dotter och en son.
Malous skulle heta Timmie och Sara.
Victor drog till med Victor junior.
Oscar ville att hans son skulle heta Rasmus.
Berättade att det ville jag med att min skulle heta ända tills jag träffade en kille i Spanien som hetter Rasmus. Han var lite speciell.
En dag när det regnade ute, så gick han ut, tog en snigel, kokade den i rödvin, la den på en macka och åt.
Finns ju inte en chans att jag döper mitt barn till Rasmus nu. Kommer ju bara tänka på hur han var och vad han gjorde.
Oscar och Victor berättade om en tjej som också var konsigt och såg konstig ut, så Nathalie ville dom inte ha som tjejnamn.
Fast sen fanns det en tjej med samma namn på högstadiet, men hon såg lite bättre ut.
Man kan ha roliga diskussionen med barn. 

Sen var det läxan som gällde. Som alltid så får man tjata, tjata och tjata. Känns inget vidare och behöva tjata så, men jag är ju inte ensam om det.
Oscar läste engelska och översatte. Jätteduktigt var han.
Victor hade matte tal som han skulle rätta. Det tog typ 1,5 h för han var ju tvungen att göra massa saker i mellan för att slippa lite. Men han fick rätt på alla och var duktigt.

Lagade mat och Vicke dukade. Annika kom. Sen körde hon mig hem när dom skulle på 30-års kalas.

Har äntligen fått en tid på Af, för att prata om framtida arbetsträning. Men har skickat mail för att byta tid.
Under den tiden jag varit där så har jag haft 4 handledare. Dock bara träffat 2 utav dom. Här bollas man runder som attans.
Får väl se vad det blir av det.
Vill i alla fall jobba med hemlösa, barn / vuxna som har det svårt.

Kommer ni ihåg att jag hade ett boktips ang tsunamin.
Satt på Facebook och kollade rundor och sökte på hon som skrivit boken. Hittade henne och skrev ett mail till henne. Hon svarade och gav mig en adress angående volentär jobb. Så nu har jag skickat in en intresseanmälan .
Dom kommer skicka ut mail till mig, när något utav dom sakerna jag valt att hjälpa till med dyker upp. 
Hade planer på det för många år sen. Då var det i London och hemlösa där med, men det blev aldrig av.
När jag börjar jobba igen, om jag nu kommer att kunna det, så ska det vara inom något där jag hjälper någon som har svårt i sin vardag.
Det är sånt som står mig närmast hjärtat.

Nu börjar mitt program.

Kärlek// Anneli


Kommentarer
Postat av: Bettan

Födelsedagsbarnen hälsar ett tack med orden: Vov, vov!

Lät som du haft en rolig dag!

2009-02-25 @ 20:08:30
URL: http://coolbettan.blogg.se/
Postat av: Anneli

Ja om inget annat så intressanta =) Kul och höra av barnen har att säga om dom sakerna vi pratade om.

2009-02-25 @ 21:43:02
URL: http://safiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0