Boktips



..Och himlen var så oskyldigt blå av Charlotta Ölander

En berättelse från tsuanamins Khao Lak.

Man blir nästan arg när man läser den. Vad fan tänkte Sverige med när detta hände? Varför tog hjälpen så lång tid?
Dom hade fan tummen mitt i näven, om jag får säga min mening.

"Sveriges utrikesminister  Laila Freivalds, hade flugit helikopter över Khao Lak, besökt ett sjukhus, där hon träffat en svensk kvinna, brutit ihop och åkt tillbaka till sitt hotell.
<Bra att hon bröt ihop av det lilla, då kanske hon kan föreställa sig hur vi har det som befunnit oss i den här skiten i flera dagar, sa jag>
Ur boken

Jag kan inte ens föreställa mig hur dom hade det där nere, men när jag läser boken så säger jag bara: FY FAN!!!
Det är ju inget man glömmer sådär bara, utan det finns ju med i ens minne och själv för alltid.

Jag kunde inte sluta läsa igår/natt. Läste i 4,5 h.
När jag väl skulle sova, "såg" jag detta framför mig och när sömnen tog över så var jag där nere o hjälpte till. (sådär 4 år efter)

Denna boken är mer utförlig om vad som hände där nere under tiden, än den andra boken jag läste om tsunamin.

Jag tycker den är grymt bra. I början tyckte jag hon verkade lite stroppig, men det försvann rätt snabbt igen.

Om Ni läser den, så tror jag inte Ni ångrar Er.
Om Ni läst den,vad tyckte Ni?

Over n´Out

Kommentarer
Postat av: Linn

Tebaga.. Uppdaterat.. Yohoo

2009-02-18 @ 14:48:10
URL: http://lantlollansblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0