Halspluss

Så säger min käre vän när han har halsfluss. Kan då meddela att han är snart 33. Så söt så=)

Gick till min käraste doktor nu i eftermiddags. Tanken var ju att hon skulle säga att det var inget fel på min hals och sen ge mig mina kortisonsprutor i knäna. Fine!

Så blev inte fallet.
Kommer dit. Får vänta 40 minuter, men det gjorde inget för jag träffade en annan tjej eller är man kvinna när man är över 35?) som också är reumatiker, så vi babblade på som bara den.
Riktigt trevligt faktiskt!

Okej, sköterskan kallade in mig. Hon kom tillbaka en lite stund senare och tog ett halsprov för att underlätta för doktorn.
Doktorn kommer in och säger:
Har du tagit halsprov?
Jag: Ja, hon gjorde det precis.
Doktorn: Vad visade det då?
Jag: Det vet jag inte för hon gick precis.

Hon säger jaha och bara skrattar.
Hon kollar i halsen och säger att du är rejält röd och väldigt svullen.
Jag: Ja, men jag har ju inte ont.
Doktorn: Hur länge har du haft det?
Jag: Nästan 14 dagar
Doktorn: Det är halsfluss
Jag: Men det kan det ju inte vara. Jag har ju int ens ont. Jag brukar alltid vara toksjuk när jag har halsfluss
Doktorn: Anneli, det ÄR halsfluss!

Då kikar sköterskan in och säger att halsprovet visar positivt.

Doktorn: Där ser du. Det är halsfluss.
Jag: Amen, jag mår ju inte speciellt dåligt om man jämnför med andra gånger.

Nu tror jag hon börjar blir lite trött på mig för jag säger emot henne att det kan ju inte vara halsfluss, fast hon bara skrattar åt mig hela tiden.

Sen säger jag att jag vill har kortison, men hon svarar att det kommer hon inte sätta.
Nähe, menar jag på, varför inte då?  Hon svarar med att du tror väl inte: Du får kortison när du har en inflektion i kroppen.

Frågade henne även varför jag får så himla mycket mer värk när jag började med min Enbrel-sprutor igen.
Hon undrade vad min rematolog läkare ville med mig egentligen och tyckte jag skulle sluta med dom.
Får ju inte ta dom nu ändå när jag är sjuk, men känner jag mig bättre utan dom så får jag nog ta ett snack men den därninga reumaläkaren.

Min läkare är den bästa jag någonsin träffat! Hon är alltid glad, skrattar, tar sin tid, trevlig osv.

Idag kom jag upp jädrans så sent. Var i och för sig uppe 8 och ringde läkaren. Sen låg jag och läste typ en timme.

Tess var här inne och drack lite te och snackade skit. Vi gick in här ist för hon har ju kallt i sin lya. En annan har ju i alla fall 23 grader , minst.
Ikväll ska vi synda. Vi ska köpa pizza. Jag har sagt att jag inte skulle köpa någon förrän mars, men nu när man är sjuk (host) så orkar man ju inte laga mat ändå.
Så vi ska synda och kolla Let´s Dance.

Får se hur mycket vi nu kommer att höra av tv:n för grann tjejen ska ha förfest och det dönar som in i helvete in här. Dom kan inte få ner basen på stereon, så den slår ju in här hos mig.
Idag tog jag mig en liten sväng om på köksgolvet i takt med deras musik.

Jaha, nu ska jag kolla "kärringprogram" och gosa till det med min favvofilt.

Morsning!


Kommentarer
Postat av: bjud in dig

Ni får gå in till grann tjejen om nu dom har musik som även går in till dig, så kan ni licka bra vara hos henne

2009-02-06 @ 19:26:03
Postat av: Bettan

Bra att du kollade halsen!

Lät gott med pizza, hinner jag också vara med?

Hoppas ni får en trevlig kväll!

2009-02-06 @ 19:48:50
URL: http://coolbettan.blogg.se/
Postat av: Anneli

Moster: Gjorde det ju



Bettan: Jag sparade pizzza och en plats i soffan åt dig!

Hon gick hem i pausen, men jag har trevligt själv med.

2009-02-06 @ 22:26:59
URL: http://safiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0