Fortfarande Sjuker

Ja, det är jag fortfarande.
Slutade som sagt med penicillinen igår fm och på kvällen fick jag tillbaka ankorna i halsen.
Har iofs mått knas ett tag nu, även när jag åt penicillinen. Trodde dock att den skulle ta bort skitet, men tydligen inte.
Var hos Vårdcentralen halv 11 och var klar 14.30.
Hon skickade mig vidare till röngten i Ängelholm, för att vara säker på att jag inte fått lungsäcksinflammation igen. Normalt att pensio-Anneli fick stanna 4 gånger på vägen. Det är väl max 500 meter.
Hosta och flåsade som värsta KOL-sjuka kvinnan.
Sitta där och vänta och vänta, sen fick jag komma in. Röngta lungorna och sen var det att vänta och vänta igen.
Tänk om man haft bil nu så hade man sluppit och vänta på den med.

Tillbaka på VC. Ingen lungsjuka. Tack!!!
Men tydligen streptokocker fortfarande i min röda hals. Därför det låter som jag har ankor i halsen igen.
Men det blir ingen ny penicillinkur.
Ska vänta 1 vecka och se hur det blir. Blir jag sämre så får jag komma tillbaka.
Hoppas innerligen att febern lägger sig. Frågade om det var normalt att bara ha feber på kvällarna .Tydligen kan man ha det så, men hon tyckte det var konstigt att jag haft feber så länge.
Har feber nu men det är nog bara tillfälligt.
Eftersom jag fortfarande inte är helt frisk så fick jag inga kortisonsprutor denna gången heller.

Jag har precis varit as-syndig. Jag var i affären och köpte gottgott. Jag ska få en sån sockerkick så grannarna tror jag går på droger eller nåt, haha!
Sen ska jag tillaga mums

Nä nu ska jag slänga mig i sängen och vila mig lite granne. Jag är ju faktiskt sjuk =)

Hej hopp!

Kommentarer
Postat av: Bettan

Nu är det dags att dricka vitlökste, in i kategorin Maken under inlägget förkyld så finner du receptet.

Håll för näsan och drick detta nu kvinna, tre gånger om dagen och du ska se att du snart är frisk.

Nu är det en order;)Så här kan du inte ha det!

2009-02-17 @ 15:38:09
URL: http://coolbettan.blogg.se/
Postat av: Anneli

Men vet du Bettan, jag ska äta mat med vitlök i dag,så jag behöver inte dricka det där äckliga teet.

Jag lovar att jag ska tugga vitlöksklyftor ist krossar fingrarna

2009-02-17 @ 16:04:58
URL: http://safiia.blogg.se/
Postat av: Wilma

Usch, låter inte alltför kul :o( Hoppas du frisknar till snart gumsan! Köss

2009-02-17 @ 16:20:54
Postat av: Anneli

Wilma: Tack vännen! Du jag glömde ta m brevet innan idag o nu tyar jag icke gå ut igen. Det går bra imrg va?Kösser tbx

2009-02-17 @ 16:28:21
URL: http://safiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0