Dagen i dag

Dagen började med nybakade frallor.
Min syster åkte tillbaka till London och Theo stannade kvar här hos mormor & morfar.
Det gick bra när hon skulle åka. Han satt hos mig och sa: Bye Bye Mummy!
Han vet ju att hon kommer snart igen och ska bara hem och jobba.

Cyklade upp till mamma på henne jobb och höll henne sällskap lite.
Skickade vidare till farmor, som blev väldigt glad.
Där var fem stycken män som spelade dragspel, en man som spelade gitarr och sjöng och en kvinna som sjöng.
Jag och farmor gick ut och satte och för att lyssna.
Där var många av dom äldre som var där. Trevligt!
Där var speciellt en man som satt och höll takten hela tiden och var så himla glad. När som spelade en schottis så ville han upp och dansa. Sångerska och en som jobbade hjälpte honom och han vart överlycklig. Jag blev lite rörd, måst jag erkänna.
Jag vill verkligen inte bli gammal och sjuk. Där var en del där det verkade som om dom inte förstod något av vad som hände.
Där fick jag tårar i ögonen. Det är så hemskt!

När konserten var klar så bjöds det på kaffe och kaka, men dom som bor i farmors korridor skulle få tårta för en man fyllde år.
Jag fick minsann också en bit.
Sen bjöds det på en liten likör på dom boende. Där va en tant, så jädrans söt, hon sa att hon kände av det lilla hon fick och började fnittra. Jag hade svårt att hålla mig.

Jag och farmor satt länge på henne rum och pratade om ditt och datt. Rätt skönt att få snacka av sig ibland och hon är så söt. Vi tänker rätt lika i många saker.
Hon sa till mig: Det är så skönt  när du kommer hit till mig!
Så gullig är hon.

Hemma i Spången igen så har vi haft diskussioner ang Theo. Haha!
Alla vill vara med honom själv. 3 olika viljor!
Nu är ju jag här hos mina föräldrar och då vill han typ vara med mig. Så jag förstår ju samtidigt att dom vill att jag ska åka hem.
Men sen vill jag ju stanna här, för jag vill ju jag sitter ALLTID själv.
Han ska sova över hos mig en natt, men nu ska jag försöka få till att han ska sova hos mig 2 nätter.
Det är ju faktiskt inte bara dom som ska ha honom.
Tycker att vi ska dela lika, men det var ju vissa som opinerade sig om det.
Som vanligt, i allt, så får jag ge mig.

Samma sak, kan inte skriva ju vad det är, men oftast så ska man ställa upp. Även om jag kanske inte vill, så säger jag ändå ja. Skulle jag inte säga ja, så blir det tusen frågor.
Är det inte meningen det ska vara ge och ta i saker och ting? Inte bara ta för vissa!
Önskar att jag kunde skriva av mig om saker och ting här, men tyvärr kan jag inte ens göra det i min egen blogg, för det finns en del som ska kommentera allt man skriver och sen vet man inte vem som läser och då får man väl kommenter om det också!

Så här är det: Många gånger så får jag lyssa och lyssa på folk och deras bekymmer. (Nu syftar jag på dom som älter samma skit HELA tiden, om och om igen, UTAN att göra något åt det) 
I och med man har egna bekymmer, så räcker faktiskt det. MEN en del förstår inte detta.
En del förstår inte ens att jag är sjuk. Det syns ju inte så mycket på utsidan. 
En del tror att när man är sjuk, så får man inte skratta och vara glad, för då kan man inte vara sjuk.
Så meningen är att när man är sjuk, så ska man helst bli deprimerad och negativ. Men när  man blir det så finns det ju folk som inte tycker det är värt att leva.

Min mening är, även om man har bekymmer med sin hälsa eller med annat ting, så ska man ändå försöka vara så positivt till livet ändå, att försöka ha en positiv inställning.
Det är förstår inte alla som har samma tankegång som jag har. Men livet har ju en mening.

 Brukar säga att man måste blicka framåt istället för bakåt. Man kan inte stå på samma ställe och stampa, för då kommer man ju ingen värt här i livet.

Jag har i mars varit sjukskriven i 9 månader.
Det har varit  jävligt långa månader. Jag vet faktiskt inte om jag kommer att komma ut på arbetsmarkanden igen.
Jag hoppas verkligen att jag ska börja så smått snart. Börja så smått med att arbetsträna.
Jag lever på hoppet trots jag verkligen mår skit. Men jag ger aldrig upp. Jag ska ut på arbetsmarknaden igen. Om det än bara är 2h/dag, så ska jag börjar jobba igen.

Nu har jag skrivit om allt möjligt och det var ju inte meningen att jag skulle skriva om den sista biten, men nu är det gjort.

Theo sitter här på golvet och leker jättefint.
Han är så himla duktig.

Nu ska jag hålla kväll!

Hej svejs!

Kommentarer
Postat av: spiderchick

jag går på toa innan läggdags PLUS att jag går upp en gång varje natt, haha ush =)

2009-01-28 @ 19:59:27
URL: http://spiderchick.blogg.se/
Postat av: Cattie<3

Kidnappa hit Theo i helgen så kan alla tre barnen leka vet ja´!!!

OM inte jag å Vanessa e så störtförkylda som vi e idag vill säga...

Puss

2009-01-28 @ 20:13:53
URL: http://skogsbarnen.blogg.se/
Postat av: JA DU

TYCKER SYND OM SPIDERCHICK SOM BEHÖVER GÅ UPP EN

GÅNG VARJE NATT.........VAD SKA JAG DÅ SÄGA SOM FÅR GÅ UPP 4-5 GÅNGER VARJE NATT

2009-01-28 @ 22:21:22
Postat av: Anneli

Cattie: Ska ut på fre. Lör ska jag åka t badhuset i Klippan m dom andra här.

Han kommer nog hem t mig på söndag. Får se

2009-01-28 @ 22:25:32
URL: http://safiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0