Vad ska man göra med en halvdan hyresvärd?

Det är så här att vi har vars en parkering som ingår i vår hyra. Fine!
Sen ett par flyttade härifrån (tack och lov) så har jag tagit parkeringen rakt framför min dörr. Jag har ingen egen bil, men min kompis har fått låna den när hon jobbar på pizzerian, men när mina föräldrar kommer så är den till för dom.
Eller andra som kommer och hälsar på mig, men det händer ändå ALDRIG.

När pizzerian öppnade så kom det tokmycket folk, så dom ställde sig på våra parkeringar.
Eftersom hyresvärden bara snackar, som vanligt, tog vi själv tag i detta.
Tess gjorde skyltar och plastade in dom. Vi satte upp dom och allt blev någerlunda bra. Vissa kunder fattar fortfarande inte, men dom flesta göra faktiskt.

Nu är läget så att hyresvärden har ALDRIG sagt något om parkeringarna innan utan tyckt det varit bra att vi fixat och donat.
Men NU så gnäller han pga att det flyttat in nytt folk.

HV: Är det någon som sagt att du fått ta den parkeringen?
J: VA?
HV: Ja, har du pratat med din hyresvärd ( ist för att säga mig) om det?
J: Varför skulle jag göra det? Alla har rätt till en parkering och jag tog den.
HV: Ja, men nu ska dom nya ha den.
J: Varför ska dom har min parkering? Dom kan ta gästparkeringen.
HV: Men vad har du parkeringen till? Du har ju ingen bil
J: Jag har den till mina föräldrar och till Sara, men det spelar ingen roll. Det ingår i hyran, så jag har rätt till en parkering.
HV: Men tänk om dom varit och storhandlat, så har dom långt att gå.
J: JA, OCH JAG ÄR HANDIKAPPAD.

Han sa inte mer om det, men blir nog rätt spak för att jag sa emot honom, men det struntar jag fullständigt i.
Bara för han inte vet hur han ska lösa detta nu, så ska han inte ta min parkering. Jag pröjsar ju för den.

Nu har han fullt upp (kanske inte nu för nu har han tydligen åkt på semester i 3 v) att lösa detta problem.
Den gången vi hade samtalet jag skrev om där uppe så frågade jag varför han borrat hål i parkeringen.
Jo, dom trodde ju att dom skulle gjuta betong för att sätta upp ett staket mellan privat o pizzerians parkering.
Då klappar jag honom på axlen och säger: Benny, du gör ALLT halvdant.
Pizzerian har haft öppet i snart 5 månader. Vad säger det Er? Precis, han tar god tid på sig.

Så är det. Han börjar med något, men blir aldrig färdigt. Minns ni inlägget jag skrev om Knarkarkvart ?
Kan ge Er infon att det ser precis likadant ut nu som då.

Vad ska jag göra ang parkeringen?
Skita i det eller låta honom dra av det på min hyra?
Pappa tycker det sistnämda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0