Webbtest

Jag gjorde ett webbtest för se om jag var perfektionist. Så här blev svaret:

Du fick 40 rätt av 90 möjliga

Du tar saker med ett lugn som de flesta beundrar. Det är ju ingen idé att stressa upp sig över småsaker, resonerar du. Vad gör det om hundra år om inte allt blir perfekt? Men när det verkligen gäller har du förmågan att koncentrera dig på det viktigaste och gör det riktigt bra. Du vet vilka dina styrkor och svagheter är och är stolt för den du är. Du är bra för att du är du - och du är unik precis som alla andra.

Tycker att det stämmer rätt bra.

Grejen var att jag skulle slå upp ett annat ord: Pedant

Då fick jag det här svaret:

om person) som är överdrivet noggrann

Ex: Han kan vara en riktig pedant med såväl språket som med renligheten.


Jag tycker själv att jag är en pendant människa ( vore väl skumt om jag inte var en människa) till en viss del.
Jag vill ha ordning och reda i mitt hem. Upprymt och inte massa saker överallt.
Kan få spunk om någon kommer och stökar upp.

Eller som min bästa vän kommer hit. Jag har PRECIS storstädat, eftersom jag skulle ha kalas dagen efter. Då går han in med skorna. Om jag fick spel? Svar: JA!  Han "torkade" av golvet innan han åkte hem. TACK!!

Min mamma gjorde likadant en gång, sa till henne och då svarar hon: Men skorna är nya.
Jag: Men likförbannat har du gått ute med dom.

Det är en annan sak om jag säger att det är okej och om här inte är nystädat.

Mina vänner kan nog tycka att jag kan vara lite extrem ibland.
Som när jag har besök med barn, så försöker jag inte rymma upp efter barnen så länge dom är här, men ibland bara måste jag. Det kliar liksom i fingrarna.
Om någon övernattar då blir det ju fullt med deras saker också. Men det är ju ändå lite okej, för det är roligt med övernattningsbesök.

Saker och ting ska vara på sin plats.
Om man tar en sak, är det inte sunt att lägga tillbaks den då? Eller typ om man har fikat, tar man inte bort sina saker då?
Eller är det bara jag som är knas?

Jag har tänkt många gånger: Hur fan ska det gå när jag träffar mig en karl?
Kan ju knappast gå efter honom och städa, då lär han ju inte stanna kvar.

Det låter kanske värre än vad det är, eller så är jag verkligen sån. Haha!

Det är nog inte så hemskt som det låter för förtillfället har jag en bricka med ett glas på och clementineskal + en mugg som behöver diskas.
Fast brickan kommer jag ta ut i köket, men jag kommer inte diska.
Ha, där är en sak: Jag kan låta där vara disk i diskhon i nån dag, sen kan jag faktiskt låta det komma dammråttor.

Min pappa sa en gång för nån vecka sen att jag hade alltid så fint här. Annat var det när jag bodde hemma. Haha!
Min väns man frågade henne om jag alltid hade det så upprymt. Svar: Ja!

Jag är inte så sjukt pedant, trots allt.
Eller?


                                    


Kommentarer
Postat av: Linn

Det är nog inte så hemskt som det låter för förtillfället har jag en bricka med ett glas på och clementineskal + en mugg som behöver diskas.

Fast brickan kommer jag ta ut i köket, men jag kommer inte diska.

Ha, där är en sak: Jag kan låta där vara disk i diskhon i nån dag, sen kan jag faktiskt låta det komma dammråttor.





HAHAHAHAHAHA! Har du varit hos mej någon gång?

2009-01-08 @ 05:35:54
URL: http://lantlollansblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0