Back in the BIG city

Så nu var man hemma igen.

Rätt skönt faktiskt, men har haft det bra på min "semester" i Spången. Jag kallar det semester. Alla andra har ju semester så då får ju jag låtsa att jag med har det =)
Har inte gjort så himla mycket merän umgåtts med mina föräldrar. Det är tur att man har sån bra kontakt som jag har. Det finns ju dom som har föräldrar som inte ens bryr sig om sina barn/vuxna barn! Men inte jag i alla fall.

I söndags så var jag och träffade några från kursen i Kungälv. Det var helt underbart att träffa dom och deras män igen. Det kändes som att det var igår vi sågs och att vi ej varit ifrån varandra i 2 månader.
Jag lånade pappas bil till Klippan sen tog jag tåget till Bjuv där Anna mötte upp mig.
Vi körde hem till henne en lite stund för att sen köra mot Helsingborg och möta upp dom andra.
Först ut var Kristina & Håkan. Tillsammans gick vi till Knutpunkten, vår mötesplats, där vi först träffade Eva-Linn & Bobbo.
Efter en stund kommer det kära paret från Göteborg, som var på rundresa i Sverige och passade på att möta upp oss i Helsingborg, Marianne & Hasse.

Vi strosade ner mot hamnen och pratade en massa. Gick vidare till Haket, där vi skulle äta.
Helmysigt ställe, supergod mat och till en billig peng. Mycket mat för slanten blev det.


Meningen var att man skulle se alla fina blommor, men så blev det ju inte. Men husen är ju fina med


En del utav hamnen i Helsingborg. Killarna var från Norge


Goa, glada, underbara vänner från kursen med respektive. Jag & Anna var varandras för kvällen. Respektive alltså


Jag åt Köfne. Ruskigt gott. Lammfärsbiffar med couscous, som jag valde bort och tog ris istället ,och tzatziki.
Jag bad lite fetaost med, som var gudomlig


Haket-gänget

Tiden bara rann iväg. Kändes som att det gick alldeles för fort.
Kristina gav mig i uppdrag att dra ihop gänget lite då & då.

Vi gick därifrån när klockan var halv-kvart i elva.
Promenerade en bit och sen körde jag och Anna till Macke Donkan och köpte en lite glass & cola. Vi behövde något som svalkade ner smaklökarna efter vitlöksbomben i maten.
När vi kom tillbaka till Bjuv och skulle vänta på täget så upptäckte vi att det gick inget tåg tio i tolv på en söndag.
Frågade snällt om hon kunde köra mig till Klippan och det gjorde hon.
Jag fick leda henne ut till väg 21 igen. Trots jag körde framför henne så svänger hon höger i stället för vänster. Bara till att stanna och invänta. Hon är för härlig!

Pappa har ju varit iväg i helgen, så jag & Zack satt uppe tills han kom hem. Han var hemma vid två-tiden och var helt slut. Det kan man ju förstå. Dom hade kört en himla massa mil.
Men han hade haft riktigt skoj. Han ringde hem i lördags och berättade att han kört på bana med sin motorcykel. Han var exalterad kan jag tala om.

Igår, måndag hände faktiskt inte för mycket. Ärligt talat så minns jag inte vad jag gjorde.

Idag så kom Dennis till Spången och hälsade på. Vi satt ute i trädgården ett par timmar och snackade en massa.
En fika hann vi att klämma in med och en del kaffe.
När vi kände att vi kunde det så körde vi ner till Skäralid och köpte vars en glass och tog en runda runt skön. Där  är ljuvligt!
Det är en nationalpark.


Dennis "posar" vid sjön & ankorna


Snyggingen där =)

När vi strosat klart där så skjutsade han mig hem. Väl framme snackade vi lite mer skit och sen körde han hem.

Jag gick in till Tess, där hennes syster, två "kullesiner" och moster var.
Blev en kort visit för dom skulle iväg och handla.

Jag började med hundra saker när jag kom igen. Jag skulle packa upp, lägga in kort, ett tu tre så började jag fixa min uteplats..IGEN... Får se imorgon om jag är helnöjd med den.
Sabina kom bort en sväng och hjälpte mig när dom kom tillbaka. Tess kom också och satt sitt.
När jag var klar med det så gick jag bort till dom och snacka lite skit.
Det blev rätt mycket skitsnack och många många skratt. Fotas skulle det också göra så man fick ju passa på att dinga sig rejält.
Härliga tjejer det där. Kullesin Sandra var också med.

Nu sitter jag här i min lilla vrå och ska snart hoppa in i duschen, sen krypa ner till kojs och läsa Alexs bok, så nu säger jag tack och hej för mig.

En liten sak till bara: Det är tur att man upptäcker hur folk är i en tidig fas. En del låtsar att dom är någon helt annan, men sanningen kommer alltid fram. Pinsamt att den kommer fram i sms bara. Ett felskickat sådant med. Jag säger bara: mohahahaha

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Sabina

heheh alltid kul när man e några tjejer som sitter där bak på terassen o dingar sig...fy va mina tårar rann....hahahaha.....puss

2009-07-30 @ 11:02:02
URL: http://ansaha.blogg.se/
Postat av: Marianne och Hasse

Hej tjejen

Hur har du det i Slovenien? Kan tänka mig att du njuter för fullt och om du gör det så fortsätt för det är du värd. Kram på dig. Marianne och Hasse

2009-08-21 @ 19:48:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0