Ingen mus...

En liten pojke kommer in i köket för att äta frukost. Eftersom han bor 
på  en bondgård, frågar hans mamma om han gjort sina  morgonsysslor. 
 
'Nej', inte än svarar pojken. 'Det måste du göra innan det  blir 
frukost', säger mamman. 
 
Pojken blir sur, så när han matar  kycklingarna sparkar han till en av 
dem. Han gör samma sak mot korna  och samma sak mot grisarna. 
 
Pojken går sedan in för att äta sin  frukost och på bordet står endast 
en tallrik med flingor  framdukad. 
 
'Varför får jag inte bacon och ägg?', frågar pojken.  'Och varför får 
jag ingen mjölk till flingorna?' 
 
'Jag såg hur du  sparkade till en ko, så därför får du ingen mjölk', 
svarar  mamman. 
'Jag såg också hur du sparkade på en kyckling och en gris och  därför 
får du inte ägg eller bacon heller.' 
 
I samma sekund  kommer pappan i familjen in i köket, han får syn på en 
mus som han  sparkar till. 
 
Pojken tittar då upp på sin mamma, ler sitt största  leende och 
säger:  
'Ska du eller  jag berätta? . 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0