Måndag

Har passat Zack idag igen. Herregud som han växt på bara en vecka. När han först kom hit så blev han jätteglad för att sen dissa mig på hög nivå. Jag passade tydligen inte honom.
Men det gick jättebra att mysa med Petra när vi var där inne. Hmmm!

Zack & jag gick bort till affären. Fick ta med honom in annars hade kanske någon snottat honom från mig.
Han vägrade att gå i kopplet dit, så jag fick bära honom hela vägen.
På vägen hem så släppte jag ner honom och då lägger han sig tvärlång på trottoaren intill stenmuren.
Fick dock honom till att gå lite av egen vilja till slut.

Tuff är han den lille skiten. Triggar Nicky så hon blir tosig på honom. Hon morrar på honom men det skiter han i och skäller på henne i stället och fortsätter trigga henne.
Sara ska få Nicky till att busa med Zack, men hon är lite seg på den planen..Nicky alltså =)

När Zack la sig för att vila så passade jag på att ta ett dopp i poolen. Vem tror ni inte börja skälla när jag låg där och plaskade?Mm, precis så det var bara till att gå upp och in till Petra och fråga om hon kunde ta ner Zack från soffan. Jag var ju plaskblöt.
Han har börjat skälla som bara den när han inte kan göra saker eller när sakerna ej passar honom. Han är tuff den lille skiten.

Mamma & pappa köpte fika med sig tillbaka. Smaskens!
Hade gärna haft plutten här ett tag till, men ska ju passa honom på lördag så jag får försöka mysa med honom då i stället.

När jag cyklade bort till sjukgymnasten så såg jag att det var väldigt mörkt ute. Klart så började det regna när jag var där, men hade så himla tur att det blev uppehåll medans jag cyklade hem =)
Ibland har jag minsann den på min sida även om det inte händer lika ofta som jag vill.

Har hunnit med att tvätta en runda och har lite planer på att ta ett tag och städa. Nu regnar det ju så man kan ju ändå inte vara ute.
Men det tar emot alltså. (Fast det har slutat nu)

Nä jag måste banne mig ta ett ryck nu, men först lite bilder/ filmer.






Klara ser så ledsen ut..


Zack undersöker Klaras alla gosedjur


Vem viker undan först?


Så pömsig så


Totalt utmattad


Här ska det lekas följa John eller kanske det var så att man måste lukta alla andra hunda i gumpen


Zack vill jättegärna dia på allt som sticker ut. Här får han sig dock en blåsning utav Nicky


Han försöker och försöker


Klara pustar i värmen


Zack pustar i värmen




Zack & Nicky funderar nog på om dom ska sno Klaras älg eller inte

Så nu var det slut med detta för denna gången.

Nu ska jag ta mig ett ryck, kanske!

Hej o hå...

Kommentarer
Postat av: Linn

Nu ska jag inte leka sån hundallvetare och sånt va. Men.. =) När han juckar så så är det inte för att han vill sätta på henne, han vill visa dominans. Han är inte gammal nog för att veta att han sätter på så. Det är viktigt att ni säger till honom på skarpen när han gör så och när han gör annat för att visa dominans, annars kan han bli en riktig pain in the ass sen när han blir stor. Men söt som sören är han =)

2009-07-07 @ 01:16:41
URL: http://lantlollansblogg.blogg.se/
Postat av: Bettan

Vilken liten raring och tuffing på samma gång!

Han var ju lika stor som gossedjuren;)

Vilken pärla!



Kram

2009-07-07 @ 10:43:55
URL: http://coolbettan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Linn: Jo jag vet och vi säger till honom men han är nog lite trögfattad. Iaf igår för fy för tusingen som han höll på.



Bettan: Ja, han är för go alltså. Jag har itne sett honom så tuff som han var igår. Han är för rolig!

Kram

2009-07-07 @ 18:43:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0