Nu över tilll mig själv

Midsommar firade jag hos mina föräldrar.
Fira o fira, vi åt midsommarmat och jordgubbar.
Tycker inte det är något speciellt att fira längre. En annan sak om man har barn, då gör man det för deras skull.
Även om jag nu fortfarande är mina föräldrars barn så är jag inte barn i den bemärkelsen att dom måste underhålla mig med midsommardans och lekar.  Kanske eventuellt så ser min bror det så, haha!

Midsommarvädret var skit. Det regnade som spö i backen och när det väl var uppehåll och solen tittade fram då tyckte jag att vi skulle åka och kolla där dom firade midsommar i paken i Klippan. Mest för att se lite folk, men det var redan över.
Så vi stannade i Spången och myste med Zack!

Natten mellan fredag-lördag så sov Zack på sitt rum. Japps han har ett alldeles eget rum =)
Saken är den att jag också sov i samma rum.
Zack skulle sova i sin korg i sin inhängnad, men det ville inte han.
Vem kan motstå en liten parvel på knappt 2 månader som står och gny och vill komma upp? Inte jag i alla fall.
Jag provade säga åt honom ett par gånger och visade vart han skulle sova men han ville verkligen inte.
Efter ett tag så tog jag upp honom så han fick sova hos mig.
Han låg och diade & suttade på mitt hår (på huvudet).
När han varit ute och kissat så anföll han min näsa och skulle busa. Han trodde nog att det var morgon.

När klockan var halv sju då bar jag in honom till mina föräldrar då jag mådde riktigt dåligt.
Min axel/nacke/skuldra bråkade DE LUX och jag mådde riktigt kasst.
Smärtan försvann efter jag tog en värktablett men det var då illamåendet kom ist. Tål ju inte så starka tabletter utan blir hög ist, vilket jag även blev denna gången.
"Ulrik" på besök ett ex antal gånger pga av tabletten.
Tar bara såna tabletter när det verkligen är kris och igår var det ett krisläge.

Egentligen skulle jag på kalas hos min bror. Vi skulle fira han 42 årsdag, men jag kände att jag inte klarade av det och fick snällt stanna hemma.
Huvudet värkte som om det skulle sprängas som Twin Towers och illamåendes satt i mest hela dagen.

Zack fick stanna hemma hos mig (lillmatte som pappa kallar mig, trots jag ej tillhör detta boendet längre), så vi två hade en mys & bus dag.
Han låg hos mig när jag vilade. Gick jag någonstans så skulle han följa med.
Det var nästan som om han lekte Följa John med mig.

När mina föräldrar kom hem så fick dom ta över ansvaret igen, fast han sprang efter mig ändå.
Zack blev själglad när pappa hälsade på honom.

Eftersom Zack måste lära sig att han ska ligga i sin egen säng på natten så bytade pappa och jag plats inatt.
Själv har jag sovit som en stock och mår mycket bättre idag.

Idag ska jag vara hundvakt igen. Föräldrarna ska på Fredriksdals Teatern.
Så vi får väl hitta på något bus när dom är borta ..haha..

Som Ni märker så händer det inte så mycket förtillfället. Jag kommer in på Zack hela tiden, men det blir nog så när det kommit något nytt in i ens liv.
Vänta bara tills jag träffa kille..hahaha..Då blir det väl ett jävla tjat eller blir det kanske inget alls.
Jag kanske ska bli en ensam nucka resten av mitt liv, hahahahaha.
Nä, det tror jag inte.

Åker hem imorgonbitti då jag har en tid hos min läkaren. Efter det så ska jag passa Zack medans mina föräldrar ska till Ängelholm.
Sen blir jag hemma. Har en del att göra & sköta.

Nu tyar jag icke mer eller jag har icke mer att skriva.

Tjolahoppsan hej!!!

Kommentarer
Postat av: Micke

vill bar önska dej en skön kväll.

Hälsa Zack.

Kram Micke

Ps: Tänk vad en liten hund kan göra en glad.

2009-06-21 @ 21:48:44
URL: http://pappamicke.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så söt han är lillmattes "hund".

Det är verkligen mysigt med dessa vänner!

Vi hade fint väder undre midsommar, utan regn.

Men så är det ofta när man är ute till havs, det är fint där ute medan det regnar mot land.

Kram

2009-06-21 @ 22:14:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0