Student & lördagen

När jag höll på att göra vid mig så hade jag tänkt att jag skulle ha tuppkam, men det gick inte för håret var för långt. Hur kan det växa så  på 2 veckor?
Eller var det jag som inte hade snitsen inne denna gången.
Men håret blev fint i alla fall.

Annika & barnen kom och hämtade mig halv fem och vi åkte mot Klippan. Mötte upp mina föräldrar som hade presenterna.

Kvällen var trevlig som den vanligtvis brukar vara när man är hos farbror med familj.
Dom bjöd på smörgåstårta som min kusin, hennes mormor & pappa gjort och sen prinsesstårta som Lotte (mamman) gjort  (kommer kort sen).
Det var hur gott som helst. Lotte är verkligen superduperduktig på att laga mat, ja allt möjligt faktiskt!

Tyvärr fick jag åka hem efter tre timmar redan. Min farbror har 3 st katter sen kom Lottes syster med två stora, håriga hundar och det blev för mycket för mig. Det kliade ÖVERALLT. Fick dock tablett och nässpray utav Elin. Tar ju det varje dag, men det hjälpte inte + att jag fått allergisprutor innan.
Sa tom henne att jag är jätteallergisk, men det hände inget för det. Luktade våt hund i hela huset. BLÄÄÄÄÄ!
Bara till att åka hem och slänga sig i duschen.
Malousan var så trött också så det var bra vi åkte hem.

Sen hade jag det bara mys. Svintrött var jag, men ändå skulle jag kolla på tv. När klockan var halv tolv gick ögonen i kors. Somnade medibums.

Idag vaknade jag kl tio. Gick upp,drog upp parsiennerna och borstade gaddarna. La mig i sängen igen, som jag brukar göra, för att morna mig och mysa. Klart jag somnar. Vaknar tjugo i tolv när mamma ringde. Jisses Amalia!
Dom skulle till badhuset så jag fixade ihop frulle, mina badsaker och åkte halv ett.

När dom skjutasde mig till bussen så var vi inom Netto. Mamma köpte saker till tacos och det är ju aldrig fel. Så vi bestämde att jag skulle med hem.
Åkte inom min farbror med familj för att kolla vad Dennis fått i studentpresent igår.
Lotte frågade om vi ville har tårta med oss hem. Ja tack!
Sen undrade hon om vi ville ha smörgåstårta och det tackar man ju inte nej till.

När vi kommit hem så körde jag & mamma ut till kyrkogården med blommor till farmor& farfars grav. Blev jättefint. Vi strosade runt där lite, rätt länge faktiskt.
Efter det körde vi upp till byn och köpte bingolotter och lite lala =)

Kan säga att nu är man merän mätt när man svulstat i sig smörgåstårta, tårta & choklad. Men gott var det!
Inte var dag det är sån fest! Man får ju passa på när tillfälle ges =)

Nu i kväll så har jag provat på spikmatta. Känns skitskönt efteråt. Det var inte sådär jätteskönt nere vid svanken när jag precis la mig. Det kändes kan jag tala om!
Funderar på att införskaffa en sådan, så därför fick jag låna mammas väninnas spikmatta över natten.
Vi var borta hos henne och hämtade. 

 Rysk spikmatta

 Ska prova en gång till när jag ska gå och lägga mig.
Nu ligger mamma på den =)

Nu ska jag nörda mig vidare.

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Bettan

Mycket smaskigt du har fått äta!

mums låter det som i mina öron och avundsjuk blir jag;)

Spikmatta är toppen!

Kram

2009-06-13 @ 22:43:39
URL: http://coolbettan.blogg.se/
Postat av: Anneli

Ja man blir bortskämd när man är hos min farbror=)



Ja d va skönt första gången,men andra gånger var det inte lika skönt efteråt. Jag pratade med "Ulrik". Kan tänka mig att det var för det var mkt spänningar som släppte så reagerade jag så. Vad tror du?

Kram

2009-06-14 @ 11:30:16
Postat av: Bettan

Jag har aldrig reagerat så och har inte hört talas om det.

Så jag har tyvärr ingen aning!

Hoppas ni hade ett trevligt samtal;)

Kram

2009-06-14 @ 13:50:27
URL: http://coolbettan.blogg.se/
Postat av: KUNDE INTE LÅTA BLI

TJINGELING TJINGELING ,

HÖR DU KLOCKANS PLING,

ELLER HAR FÖTTERNA FÅTT SPRING,

TÄNK OM DET ÄR JAG SOM BLIVIT DING

2009-06-14 @ 17:54:45
Postat av: Gunilla

Jag kan rekommendera dig att köpa en, har köpt en själv känner mig mycket bättre det händer en hel del i kroppen. Ett tips ligg inte för länge i början max 5-10min luta dig emot den när du kollar på Dumburken.

Kram Gunilla

2009-06-14 @ 23:39:46
Postat av: Anneli

Bettan: Jag pratade med min sjukgymnast idag och hon hade inte heller hört ngn sån reaktion, så jag antar att det var ngt annat som spökade. Kanske skengravid, haha!!!Kram



Gunilla: Jo jag ska köpa en. Låg bara tio minuter båda gångerna så det var lugnt=)

Kram



Moster: Tänk om det är du som blivit ding bara för att du inte träffat din king =)

Se t att hinna dig en karl nu så kanske jag mig hitta mig en pågaspoling...eller inte!

2009-06-16 @ 00:30:30
URL: http://safiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0