Grattis till oss

Idag har jag och min mamma namnsdag, Gerd!

Nu är det så att jag tycker att jag fått ett pinsamt mellan namn. Min syster fick Elisabeth, efter både min farmor och mormor.
Klart det var en fin gest att jag fick efter min mamma, men jag kunde väl fått Linnéa istället.

Under min uppväxt så fanns inte Gerd med i almanackan, så jag fick fira min namnsdag när det var Gerda. Det var ju ännu värre, men jag tänkte väl inte på det så när jag var yngre. Man fick ju massa fina presenter som bokmärken, tidingar mm.
Men när man kommer upp i den typ känsliga åldern, när vänner börjar fråga vad man heter i andra namn, det är då man helt inte vill säga något.
Om jag mot förmodan skulle säga: Jag heter Gerd! och dom skulle börja skratta så kontrar jag alltid med: Skratta inte för min mamma heter Gerd!

Nu finns det ju klart inte bara jag, som jag då tycker, har ett pinsamt mellannamn.

Skriv och berätta vad Ni heter i mellannamn, pinsamt eller inte!

Kram

Kommentarer
Postat av: Cattie

INGRID HELENE, inte så himla hemska namn men jag e glad jag fick Cathrin som tilltalsnamn!!

Puss puss å grattis på er namnsdag

2009-03-23 @ 13:35:31
Postat av: Wilma

Mitt är värre, Ingegärd! hahahaha

2009-03-23 @ 15:44:56
Postat av: Anonym

HAHAHHA ja har dom snyggaste SOLVEIG och ANGELICA

2009-03-23 @ 17:40:03
Postat av: Anneli

Cattie: Din är ju inte så farligt fula.



Wilma: Du vinner över mig,förlåt,men det är faktiskt sant. Men du är himla grann för att heta Ingegärd



Anonym: Angelica är inte fult. Solveig kan man ju fundera över. Det är typ som Gerd, inget vanligt namn man skulle ge sina barn idag

2009-03-23 @ 19:28:46
URL: http://safiia.blogg.se/
Postat av: Linn

Jag heter Charlotta och jag tycker det är skitfult! =)

Faktiskt börjar ju såna namn som Gerd komma tillbaka. Tex heter min "kusin" Astrid och hon är tre eller fyra år.

2009-03-23 @ 19:47:50
URL: http://lantlollansblogg.blogg.se/
Postat av: Anneli

Linn: Inte som Gerd..haha..Men Astrid, Alva osv..dom e ju iaf finare än Gerd.

Men jag tycker Charlotta är fint!

2009-03-23 @ 21:47:52
URL: http://safiia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hejsan Anneli!



Jag tycker Gerd är jättefint,men Gerda är också fint,ha det bra.Jag hade varit jätteglad för Gerd

2009-03-24 @ 22:16:49
Postat av: Anneli

Klart du tycker det eftersom det är du som gett mig namnet efter dig =)

2009-03-24 @ 22:26:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0