Hej

Sitter nu i köket hos min moster och hör när hon pratar med sig själv under tiden hon lagar mat.
Vet inte om hon tror att maten ska svara henne, men hon har nog inte alla chipsen i påsen..haha..Skoja bara!

Igår åkte jag som sagt ner till Lund och mötte upp Moster på sjukhuset. Jag var med som moraliskt stöd, men vi fick inget besked som vi trodde.
Inget att grubbla på förrän den dagen kommer! Hade man gjort det så hade man nog blivit galen!

Efter Lund så åkte vi hem till Moster i Lomma. Vi var och handlade lite och sen hade vi det bara soft.

Idag så skulle jag vara snäll och koka kaffe till oss eftersom jag är den som är mest rörlig och givetvis så ville jag ju vara snäll också.
Sagt och gjort. Jag fixade med vatten till kokaren och sen satte jag i kontakten. Det skulle jag inte gjort för det var då det gick fel.
Vattnet började sippra ner och jag skulle stänga av på knappen. Hårt som fan satt den, så jag tryckte och tryckte som in i bubblarns så kanppen flög iväg.
Sa till Lena att jag tagit sönder kokaren, men hon trodde inte på mig.
Jag försökte fixa men det gick inte. Hade inte rätt skruvmejsel, så det gick ju inte att öppna den. Vi provade båda två.
Richard, min kusin, provade också att laga den, men han sa efter 1 timme att det var lika bra att kasta den.
Oups! Men det var ju INTE meningen!
Hon fick en ny (gammal) utav sonen.

Angående Kungälv så träffade jag helt underbara människor där uppe. Hoppas att vi kan hålla kontakten!
Kan ju berätta om resan upp.
Hade mailat med två tjejer som jag skulle resa med upp. Det blev bara den ena, Anna.

I alla fall, vi skulle mötas upp på tåget. Hon hade fått en plats, men hon vågade inte flytta sig för hon trodde kanske någon skulle ta hennes plats.
Saken var den att vagnen jag satt i var nästa helt tom, men hon vågade inte ändå.
Efter ett stund på tåget så gick jag till hennes vagn för att se om jag hittade henne, hade fått beskrivningen: Liten, tjock med svarta kläder och blont hår.
Jag fick detta till att hon var en liten tjock tjej med helsvarta kläder och att hon skulle vara punkare eller i den stilen.
Jag kollade men såg ingen sån tjej.
Hon messade mig innan jag gick in dit och skrev att hon satt med tre tanter. Jag kollade efter tre tanter och en tjej.
Jag hade berättat för henne att jag hade handen i bandage så när vi såg varandra så slängde hon upp handen i en meningen att det var jag. Jag upp med min näve. Haha! Vi bestämde att vi skulle ses vid bussarna.

Sagt och gjort. Vi babblade på som fan om både det ena och andra. Framme i Göteborg letade vi upp den andra bussen vi skulle åka med till Kungälv. Den heter Grön Express så klart letar men efter en grön buss. Icke sa nicke, dom var blå!!!

Anna hade tagit ut en beskrivning på datan hur vi skulle komma fram till skolan. Mycket bra tyckte jag DÅ!!!
För det första hoppade vi av alldeles för tidigt, men rätt enligt henne lapp.
Vi promenerade och promenerade. Pausade vid en kjolle och köpte glass. Jag klämmer ur mig på skoj: Kolla där uppe på berget. Det vita huset är nog skolan.
Amen för helvete, det var skolan. Den backen vi gick i kallades Mördarbacken. Den var nära att mörda oss båda, men upp kom vi.
Dom andra skrattade åt oss när vi berättade.
Kan berätta att den biten vi gick tog ca 1 timme. Vi var så gott som döende,nästan i alla fall.

Nu orkar jag inte skriva mer för det känns som jag mest svamlar och glömmer bort vad poängen är med det jag skriver.
Återkommer när min hjärna blivit normal..alltså återkommer jag aldrig..haha!!









Kommentarer
Postat av: Anna

Jag hade aldrig mer litat på den där Anna och hennes lappar=)))!!

Men vi gick ju upp för backem med packning och allt vilka friskus människor vi är HAHAH!!

Kram Anna

2009-05-21 @ 08:06:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0