Eländes elände

Som min farmor brukade säga.

Fick till på VC idag. Tog halsprov & snabbsänka. Det visade att jag har virus i kroppen. Hon sa att i och med jag varit ute och rest, har hosta och är förkyld så kunde det eventuellt vara svininfluensa. Ska ta prov nästa vecka om jag fortfarnade mår skit.
Hon berättade att det varit folk som kommit dit som kände sig så som jag gör nu som också varit ute ochh rest som hade svininfluensan.
Nu tror jag ju inte att jag har den, men man vet ju aldrig.

I alla fall så skickade hon in mig på en lugnröngten och svaret visade att jag fortfarande har vätska i min ena lunga.

Hon ville vaccinera mig för svinisen men kom på att i och med jag redan är sjuk så får jag snällt vänta.
Hon berättade att hon blivit total utslagen när hon tagit sprutan. Ont i muskler och leder. Sa att jag funderat på att inte ta den, men hon sa att jag borde ta den för jag är i riskzonen. Sen ska jag börja med sprutor och då kommer mitt imunförsvar bli sämre. Antar att jag får ta den.
Egentligten är det v 45 men jag får komma till ev näsa vecka om jag är bättre.

Har ändrat pappas och min tid då vi skulle till Spenshult. Han skulle dit på månadag och jag tidag nästa vecka. Nu blir det torsdagen istället. Samma läkare och 1h efter varann. Kanon!

Nu har jag gjort det jag skulle göra idag så jag ska bädda ner mig och försätta mig själv i karatän tills jag mår bättre. Febern kommer ju och går precis som den själv vill.
Blir ju knappast bättre av att vara ute och springa. Så säger min moder och hon är ju en klok kvinna så man får ju lyssna på henne.

Tjoholahopp...humöret är där inget fel på som tur är



Kommentarer
Postat av: Sabina

haha heter d inte karantän eller d heter karaktän..hahahaha puss puss du e bäst...

2009-10-19 @ 19:38:01
URL: http://ansaha.blogg.se/
Postat av: Anneli

Hahaha jo, jag sa fel när jag pratade med Cattie så jag fick höra att det va fel,men har inte orkat ändra innan.



Kul när man kan roa andra med sina felstavningar=) PUSS gumman

2009-10-19 @ 21:24:06
URL: http://safiia.blogg.se/
Postat av: Sabina

Ja du vet at jag e rät lätt road... can´t help it..=) puss...=)

2009-10-19 @ 23:24:02
URL: http://ansaha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0