Idag

Jag mår fortfarande inte bra. Jag är trött, hängig, feber från & till, snuvig, hostig och det gör ont i ryggen vid lungorna.
Det märkliga är att det har blivit sämre dom två sista dagarna. Skumt! Jaja, jag är dock inte döende, men mår ju inte hundra Gunnar precis.

Tänker mycket på min bästaste vän. Hur ska det gå? Kommer där vara något eller slipper hon skiten?

Skrev i Vimmelmammans blogg igår. Först fick jag en kommentar av någon S, som undrade hur jag var funtar när jag skrev som jag gjorde. Sen tänk efter människa, om du nu är någon, eller nåt i den stilen. Minns inte så noga.
Tycker bara personen var lite väl hysterisk. 
Saken var att det inte ens handlade om Vimmelmamman överhuvudtaget.

Sen fick jag en kommentar av Me , tack så mycket:

På ett enda ögonblick förändras hela ens värld och man blir aldrig mer densamma.
Men forskningen kring cancer går framåt, även om det ta mig f** inte är nån tröst när man är mitt uppe i det.
Önskar innerligt att det går bra för din vän.
Vi har många körtlar i kroppen, så ta inte ut problemen i förskott. ( Skitsnack...klart man gör. Men så sa alla till mig och det kändes inte ett dugg tröstande.)
kramar om

Precis så har jag gjort; tagit ut det i förskott. Jag kan ej hjälpa det, men jag har dåliga vibbar. Precis samma kände jag när min mamma visade sin knuta. Jag sa direkt att det var cancer. Vilket det visade att det var. En elakartad.
Kanske tänker jag så för min väns mamma dog i just cancer. Bröstcancer som kom tillbaka efter 10 år och som spridit sig.

Alla är vi olika. En del tar inte ut något i förskott, medans andra tänker det värsta.
Skulle det då visa sig att det inte är något så kan man ju andas ut. Skulle det däremot vara något så har man förberett sig lite mentalt innan.

Jag hoppas att där inte är något. Undrar om hon får veta svaret reda imorgon eller hon måste gå och vänta, vänta och vänta.

Ringde precis mamma och frågade och hon berättade att hon fick reda på det direkt eftersom läkaren var till 99% säker på att det var cancer eftersom hon kunde se på cellerna.
Provet som man tar i bröstet ta upp till 7-14 dagar.

Låt tiden gå snabbt. Mina tankar finns hos dig.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0