Onsdag

Har varit hos kurtorn idag. Det är verkligen superduper kanon att gå dit. Hon är mitt underbara bollplank.
Skönt att prata om precis vad du vill och hon bara lyssnar och ger klart råd om det skulle behövas.
Det är faktiskt det bästa jag gjort på länge.

Ingela och jag var på Maxi och Skokanonen tror jag det heter. Sen har vi suttit här hos mig, snackat skit och druckit kaffe.

Trodde jag var bra nu, men så var det tydligen inte. Febern har kommit tillbaka, men det kan jag leva med.
På måndag ska jag till VC och ta ett nytt sockerprov för att se om det visar någon diabetes när jag är fastnade.
Behövde ej sitta och vänta att läkaren på akuten skulle skicka det.

Sen har vi det här med vaccinet. Hade bestämt mig för att ej ta det, men Katarina tyckte definivit jag skulle ta det trots allt.
Nu till dilemmat. Det är denna veckan. Bara torsdag och fredag kvar. Imorgon så ska jag till Spenshult och sen till Malmö på kvällen så där finns ej tid. Då återstår fredagen MEN du får inte ta den när du är sjuk och ha feber. Hmm...
Jag får väl prata med min läkare på VC och se om jag kanske kan ta den efter när jag blir helt frisk. Åh jag vet inte hur jag ska göra?
Kan jag få ett råd?
Jag är definitivt i riskzonen men har ju hört så mycket osv. Ska jag eller inte?
Som kuratorn sa att det onda du får efter sprutan är ju inte samma onda som du får om man skulle få flunsan. Sen så tänker jag varför skulle jag få den? Jag brukar liksom inte få influensor, förkylningar och så.
Vi får se hur det blir med den saken.

Sen så ska jag och pappa till Spenshult imorgon. Jag ska börja med nya sprutor, Humira. Min reumatolog har rekommenderat den och min bror, men så har man hört historier om den och biverkningar. Jag känner att jag verkligen har blivit en feskorv och är rädd för allt vad biverkningar heter osv. Det räker ju med jag har. Det behöver ju inte bli värre.
Men både min läkare och bror hade ju inte sagt att jag skulle ta något som skulle va "farligt". Sen alla reagerar ju olika.
Jag får nog sluta fundera sönder sakerna.

Sitter och väntar på att Peter ska komma. Vi ska svullsta i oss mat och sen dricka kaffe och snacka skit. Ett tag sen vi träffade. Ska bli trevligt!

Ja det var allt för nu!

Ikväll så blir det mys i soffan till Grey´s Anatomy. Tjoho!!!
Bästa programmet!

Tjingalongkalsong!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0