Vilken KAOS

Gick ut och hämtade posten, ser ett brev från FK och tänker: Det var snabbt jobbat!
Går in och kollar och håller på att svimma. Vilka jävla idioter rent ut sagt tänkte jag.
Tankarna gick också: Hur fan ska jag klara mig??? Jag kommer få säga att jag ej kan ta Bliss. Jag får flytta hem till mina föräldrar.
Ringer pappa förtvivlad. Så klart försöker pappa lugna mig, men det är svårt för jag är riktigt ledsen.
Efter ett tag lugnar jag mig, vi lägger på och jag ringer min handläggare på Fk. Hon är dock ej där men pratar in ett meddelande.
Ringer A-kassan och dom ber mig att ringa tillbaka 10 minuter senare för att prata med ordinarie handlägger, men hon hinner säga att nåt måste vara fel.

10 min senare så pratar jag med en kvinna. Hon pratar med sina kolleger och dom har räknat snabbt att det verkligen ej stämmer och enligt dom, snabbt räknat att jag ska ha 342 kr mer i ersättning än vad dom skickat ut och att dom har inte ens behandlat mitt ärende ännu, så dom förstod ej vad som blivit fel.

När jag sitter på bussen på väg till badhuset i Klippan har min handläggare ringt när jag pratade i telefon.
Hon ber mig ringa upp och det gör jag.
Hon hörde på meddelande att jag lät ledsen.
Gerd hade kollat runt innan vi pratade och dom hade ej skickat ut brevet utan det måste vara arbetsförmedlingen.
Hon berätta även att sjukpenningen jag har nu är räknad på 7 dagar/vecka och inkomsten jag ska få sen är beräknat på 5 dagar/ vecka och då ska summan bli mer.

Snacka om att jag är lättade efter dessa två samtal.

Har funderat angående smärtrehab. Jag tror att jag ska ringa och höra om det finns någon möjlighet att jag skulle kunna få gå den senare.
Jag känner att jag vill ej lämna Bliss så många timmar och jag har inte ens susning vem som ska hjälpa mig med att komma hit och gå ut med henne när jag är iväg.
Jag är trots allt iväg ca 9h.

Jag siktar in mig på kursen och Bliss istället och hoppas på att jag ska få samma chans senare under året.

Mötte upp mamma & pappa på badhuset. Mamma hade vattengympa så jag låg i bastun och bara slappade en stund.
Eftersom jag vet att pappa bastar länge innan han kommer ut så fick jag fördriva tiden tills han kom ut.
Simmade 4 längder sen pallade inte ryggen mer =/ och satt i ångbastun.

När pappa kom fikade vi och sen skulle han hjälpa mig att fixa termometerna som jag fått. Så klart glömmer jag sändare..haha..Bra minne!
Han förklarade dock, men den funkar inte ändå, så nu skiter jag i det.

Strax ska jag göra "äggkaga" för första gången i mitt liv och det ska bli "spinnande" och se hur den blir.

Måste säga att citatet: Alla löser sig i slutänden verkligen stämmer =)

Ha en trevlig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0