Fredag

Gick ut med Enzo kl 10 och kom tillbaka kl 13.

Vi var dock inte ute hela tiden.

Först så busade Enzo med sin kompis Ronja ett bra tag. Att springa runt en parkerad bil kan vara jätteroligt.

När Ronja gick hem så knackade vi på hos Lina & Liam för att prata om deras sopor..haha..Låter knas, men det är sant.
Dom hade ställt ut en sop-påse som antagligen nån katt eller fågel tyckte var roligt att ta sönder så resterna låg lite här & lite där.
Trodde ej hon visste, men det gjorde hon. Enzo tyckte att en macka smakade bra. I alla fall innan jag sa till honom.

Lina bjöd in på te så jag & Enzo satt där ett bra tag och pratade. Enzo & Liam busade lite. Tittade in på bebisens rum. Åh vad avis jag blir vill med ha bebis.
Sa till Lina att jag kommer att komma in och snusar på bebis!

När vi kom ut så började Enzo & Liam jaga varandra. Det var inte lika mycket denna gången som förra men kul hade dom i alla fall.



Smulan fick också vara med en runda. Eller hon blev jagad av Enzo så hon stack upp och satte sig i trädet hela tiden, vilket Enzo tyckte var tråkigt.



Till slut så sa Smulan till och klappade till Enzo ett par gånger, men det struntade han i och fortsatte jaga. Duktig vovve..haha.


Lina städar bil & Enzo är Nicke nyfiken.


Enzo med massa snö på sig. När han sprang så liknade det bjällror


Enzo med sina bjällror

När vi kom in till vårt igen så blev det en väldigt försenad frukost.

Lyckades välta kaffeburken när jag skulle ställa in den i skåpet, ner på kniven som flög i backen och sockerburken flög rakt ner och hälften av innehållet låg så fint på golvet. Hur sockret flög ner det har jag inte en susning om.
Hade moster i luren men fick lägga på. Fram med dammsugaren.
När jag precis stängt av den så knackar det på dörren. Challe & systers hund kom, Chippen.
Där står i alla fall Challe stajlad och fin, medans jag har håret på skaft, joggingbyxor & t-tröja och ser allmänt såsig ut. Haha..
Mitt i allt ringer telefonen. Det var lite kaos där för några minuter. Men det ordnade sig i slutänden =)

Ringde upp moster igen och lägger mig på golvet, vet ej varför jag gör detta, men när jag ligger där så ser jag hur smutsig spisen är vid luckan.
Den fick sig en storstädning, ugn & knapparna, ja allt blev skinande rent.

Sätter mig här vid datan och slappar lite innan jag skulle hoppa in i duschen. Var meningen jag skulle dammsuga, men rengörningen på spisen tog kraften från mig.

Dennis ringer och frågar om jag vill ha besök. Klart!
Dammsuga snabbt som tusan, in i duschen, fixar till mig och sen kom Dennis. Fick lite ny energi!

Fikade och snackade en massa. Alltid lika trevligt när han kommer.
När han skulle köra så var Tess ute, så jag & Enzo gick in till henne ett tag och snicksnackade lite.

Hur trevligt fredag som helst. Än är den inte slut =)



Vilket jobb spindlarna lägger ner för att göra ett nät.
Tyckte det var fint så det får bli det sista för nu.

Ha en underbar fredagskväll!

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0