Mitt besök idag

Mamma, pappa & Zack kom hit.
Zack brukar alltid flyga fram till mig och slicka mig i ansiktet och bita mig i öronen av glädje.
Idag blev inte något sånt.

Enzo sprang mot dörren och Zack ju mot honom i stället.
Jag trodde dom busade, men det var nog itne så mycket bus.
Zack blev helt tokig..haha..Han skulle på och jucka på Enzo hela tiden och lille Enzo hade inte en chans när Zack väl hade fått runt tassarna så kom inte Enzo loss.

Jag & mamma gick ut med dom i trädgården och pappa skulle åka till Ängelholm. Dom hade tagit med Zacks jacka till Enzo men den var alldeles förstor. Synd! Kanske Sanna har kläder till honom hemma hos henne. Får se.

När vi var där ute och jag skulle ta bort Zack så blev han aggressiv mot mig. Han menade säkert inget illa men han kände väl sig trängd när jag tog bort honom hela tiden från Enzo.
Det sluta med att Zack betmig ett par gånger. Jag har vantar på mig så det blev inte så farligt, men dock märke.

Man blir ju rädd själv eftersom Zack är världens goaste hund i vanliga fall. En glad, underbar, busigt och kärleks liten valp.

När vi kom in så tog mamma bort honom och han bet henne. Jag ringde efter pappa som kom tillbaka.
Zack har respekt för pappa. Pappa är typ hans flockledare ju.
Dock efter ett tag bet Zack pappa med.

Pappa lugnade honom, men sen hoppade han på Enzo igen.
Vi fick stänga in Zack på toa, men det var ju synd om honom. Han förstod nog inte vad han gjort för fel.

Om man läser om Zacks raser på nätet: Shih tzu & Lhasa apso;
 
Shih-tzun är en alert och livlig hund, morsk men älskvärd. Ett stänk av lejon, flera teskedar kanin, några gram av huskatt, en bit hovnarr, ett stänk av ballerina, ett uns av en gammal gubbe (kinesisk), en del tiggare, en tesked av apa, en del sälunge, ett stänk av teddybjörn och resten hundar av tibetansk och kinesiskt ursprung."

Så sa en lärare och kompositör vid namn James E. Mumford från USA gav en levande beskrivning av rasen i en amerikansk Shih tzu-publikation vilken tydligt målar en bild av den mångsidiga karaktären hos en Shih-tzu.


Lhasa apson är lugn och fri från bjäbbighet, men ändå en utpräglad vakthund, den säger ifrån så det hörs om det skulle behövas, den har en inneboende reservation mot främlingar. Den är lojal och vänfast, aldrig påträngande – lite filosofiskt lagd med stor värdighet och med rykte om sig att vara långlivad och kärnfrisk långt uppe i hög ålder.

Efter vi hade ätit middag så satte jag mig ner hos Enzo. Zack kom fram men då, jädrans i havet sa Enzo i från. Han morrade, skällde och bet mot Zack för att visa att nu räcker det.

Det var ju bra att han sa i från, men jag kunde ändå inte låta bli att tycka synd om Zack.
Zack reagerade dock när Enzo sa i från och blev nog väldigt spak. Han tom ryggade tillbaks och tittade storögdt på lille Enzo.

Jädrans Zack pinkade eller märkte revir på Enzos korg. Den är dock tvättade nu. Det var ju någon som hade pinkat på den innan, men trodde ej att det skulle märkas så. Hundar har ju starkare luktsinne än vi.

Förstår att pappa blev besviken på Zacks beteende, men så fort dom kom hem så var Zack som vanligt igen.
Skönt! Finaste lille pluttskrutt! Mitt hjärta ju!

Victor som kom hit efter han tränat karate stannade kvar när mamma, pappa & Zack körde hem.

Vi spelade skipbo. Det är så roligt när han kommer hit och umgås.
Jag var så himla trött efter alla kamper med Zack så jag satt mest och gäspade. Till slut blev Vicke med trött..haha.
Spelade klart. Det blev 1-1. Sista rundan hade Vicke sånt flyt!

Vi mös lite med Enzo i soffan innan jag gick ut med honom och Victor gick hem.

Sen sov jag och Enzo drygt en timme. Han blev så glad när han får ligga uppe hos mig. På natten får han ligga i sin korg. Mest bara för jag röjer rundor i sängen, men på morgonen får han komma upp och mysa.

Jag gick till affären. Det tar ju inte så lång tid att går fram och tillbaka och handla, men Enzo kände nog sig ensam. Han trodde nog att jag övergivit honom, för när jag kom tillbaka så skällde han som bara den.
Det är inte okej, men han måste lära sig att vara själv.
Innan har han haft sällskap av andra hundar och här är han själv.

Han är så jäkla rolig när han ska resa sig upp när han har vilat. Han sträcker på sina ben som om han haft gympa pass och ska stretcha..haha..

Nä nu så får det vara bra. Ska ut och hämta hans korg och sen kissa honom en sista gång och sen sova.








Zack är på G


Här hade han blivit utskälld utan mini


Här är skäller Zack för han ej fick sin vilja genom.

Nu säger jag god natt!

Kram






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0