Tisdag

Vilken dag igår!

Den började såååå bra. Pappa var så glad att Bolt gått till honom, suttit i hans knä och visat att han accepterat pappa.

Zack & Bolt lekte för fullt men bråkade också som in i bomben. Det var inte bara en som bråkade utan båda.
Bolt var helt slut på kvällen för Zack lät inte honom vara i fred en enda gång. La sig Bolt ner så la sig Zack sidan om och skällde.
Jag hade också blivit trött på honom =)

Efter incidenten med pappa & Bolt så menade pappa på att han inte skulle till sjukhuset, men det hade kvittat vad han sagt för jag har slängt in honom i bilen trots allt (om jag hade lyckats slänga in honom, men det tror jag ej).

Allt gick bra i alla fall. Bolt bet honom på 6 ställen, men man syr aldrig hundbett utan man tvättar rent och får antibiotika. Pappa fick även en stelkrampsspruta sen fick vi åka hem igen.

Jag kan säga att jag fällde många tårar, men beslutet var inte så svårt trots allt.
Pratade med Maggan och hon sa att han inte bitit barnen till första ägaren utan nafsat precis som han gjorde på mig, men dom hade velat och varit i valet och kvalet om dom skulle avliva honom innan han kom till mig, men eftersom han är en tillgiven hund så ville dom ge honom en chans till.

Det är nog inte meningen att jag ska ha hund. Känns lite så.
Först Enzo som skällde och ylade så fort jag gick ut och som var livrädd för folk och nu Bolt.
Ännu en gång har pappa sagt att jag får ha Zack hur mycket jag vill, men det kommer ej att bli så för dom vill ha sin egen hund.

Jag vill ha en hund för att jag ska komma ut på promenader och röra mig så kroppen inte blir för stel och lat.
Har verkligen älskat att gå ut på dessa promenaderna 4-5 gåner om dagen.
Men men...

Maggan sa att dom ska ta en kull till på Bolts mamma sen så har dom funderat på att sätta henne på foder, precis som Enzo var och då skulle hon tänka på mig. Gulligt av henne!

Vad jag ska hitta på dig har jag icke en susning om. Kanske cykla upp till Nettan en sväng, men hon hade precis kommit från sjukan så vi får se hur hon mår senare idag.
Tror jag tar Theo på en cykeltur. Har inte sett honom cykla ännu.

Ha en bra dag!

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0