Onsdag

Varje morgon jag vaknar är jag lika förvirrad vilken dag det är.
Idag trodde jag det var söndag och igår trodde jag det var lördag... Inte bra att vara sjukskriven märker jag. Man blir lätt förvirrad =/

Har varit och passa Lova. Hon är för go. Hon nästan hela tiden.
Vi lekte med hennes leksaker, mös lite och kastade boll. Eller jag kastade och Lova skrattade.
Lova är en underbar liten skapelse som jag tycker väldigt mycket om.

Roger lånade min cylle och hämtade Liam på dagis och köpte fika med sig hem.
Morotsmuffins eller nåt. Den är ruskigt god iaf.

Sa till mig själv igår att nu får det vara bra med kakor, godis, läsk och såna saker. Inte för det händer varje dag, men ibland. Speciellt hos Lina. Hon är en riktig fikakärring och det är ju faktiskt mycket trevligt; dricka kif, äta en kaka och snacka massa skit.

Kan tala om att det sprack nästan precis när jag tänkt tanken för Victor, min brors mellanbarn, kom hit och sålde kakor där pengarna går till deras klassresa.
Klart jag ska bidra till det.
När dom kommer är det upp till mig att visa mig själv att jag är stark nog att stå emot dom när dom kommer inom min dörr..
Fast man får unna sig ibland bara man håller det till en normal gräns =)

På vägen hem från familjen Gullberg så stannade jag till på bibblan.
Lånade en ny bok och kollade i "Härliga Hund".
Ska dit och kolla lite imorgon igen.
Jag lär mig väldans mycket och det är ju bra.

I morgon är det 4 veckor kvar tills min lilla tjej (tik) kommer till världen. Sen dröjer det 8 veckor innan hon kommer till mig.
Hoppas nu att det kommer en tik.
Har 4 stycken namn som jag tycker väldigt mycket om så jag får se vilket det blir.
Där är ett som betyder "Perfekt Glädje" och det lutar åt just det namnet.

Jag är väldigt spänd över att äntligen få en egen valp som jag kan forma precis som jag vill.
Enzo var en jättefin hund, men han var så rädd och hade aldrig varit själv. Han hade alltid haft sällskap av andra hundar.
Bolt var precis så som jag ville ha. Han lyssnade jättebra, lydig och väldigt kelig, men kunde vara en surgubbe.
Honom saknar jag väldigt mycket, men han har det bra nu.
Jag tänker på Enzo också. Han har ju blivit pappa =)

Får väl hoppas att det blir tredje gången gillt nu och att detta kommer gå superduperbra =)

Nu ska jag laga lite mat. Idag blir det kycklingfilé. Vet ej om jag ska ha pommes eller ris. Återstå att se vad det bli när jag kommer ut i köket.

Ha en trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0