Helgen

Jonna rymde IGEN... Jag fick ringa Sanna i Spanien och snacka med henne. Hon menade på att jag kan inte göra så mycket åt det förutom att se om jag hittar henne. Hittar jag inte henne och hon ej kommer hem självmant igen så finns det inte så mycket mer att göra.

Hon har ju rymt för henne också och från hennes första ägare med.
Gick runt kvarteret, gick hem och skulle hämta cyklen, men den behövdes aldrig för en mamma med två barn som hade hittat henne i deras trädgård.
Dom hade informerat polisen som undrade om dom skulle hämta henne direkt. Det behövde dom aldrig som tur var.

Elin mötte upp mig på vägen då jag var färdig före den tiden vi bestämt så jag började promenerade.
Dom bjöd på grillade fläskfilé, klyftpotatis, bearnaisesås och sallad.
Drack vin till maten och det var väldigt gott, både maten och vinet.
Det var jag, och kusinerna; Elin & Dennis, Elins Ricky och Dennis bästa vän Johan och Elins & Dennis mormor.
Vi hade väldigt trevligt.

Efter middagen skulle killarna basta. Elin körde hem Elsa.
Killarna blev lite på pickalurven, men det var bara skoj.
Jag måste erkänna att jag fick en helt annan bild på Dennis. Han är inte den lilla, tysta, snälla Dennis längre. Nu har han blivit stor =)

Markus kom en timme innan jag skulle åka hem. Vi hade verkligen skitskoj.
Johan & Dennis skrattade så mycket att dom trillade av soffan.
Dom två & Elin hade ont i huvudet efter alla skratt jag fick dom till.
Själv har jag ont i käkarna.

När jag kom hem så fick jag gå ut med rymlingen. Mötte en dama som har bott i Spången och granne med mammas bästa väninna.
När det stod klart vem hon var så erkände jag att jag var jättekär i hennes son, Jonas, när jag var en liten tösabit.
Vi hade en trevlig pratstund.

När jag kommer tillbaka in och dom andra blivit utsläppta och insläppta så blev det värsta slagsmålet mellan Lillan, Jonna och Doris.
Jag fick tag i ett bitben som jag slog i väggen, elementet och i grinden men det gick icke att få kontakt med dom. Herre du milde var dom höll på.
Irma var skiträdd och låg intryckt i ena hörnan.
Bella satt bara och kollade.
När jag väl fick kontakt med dom så tog jag ut dom var och en och klappade lite så dom fick coola ner sig.

Här händer det minsann grejor om man jämnför med livet i Munka..haha.

Natten till idag sov jag väldigt bra.
Vaknade vid 9-tiden och släppte ut vovvarna efter att jag byggt runt HELA rastgården.
Jag på dom från andra hållet och då hoppade Jonna järnet, men lyckades inte hoppa över. SOM TUR VAR!!!

Vilade en sväng och sen cyklade jag hem till Sandra & Robin för att träffa dom och Jenny. Sara och sötaste Theo var också där.
Jag som alltid brukar hålla tiden kom minsann 30 min försent. Jag tyckte Jenny skrev att vi skulle träffas kl 14, men det var 13.30. OUPS!

Efter fika och massa prat så följde jag med Jenny & Sara hem till Sara och kollade in hennes boede. Det var verkligen jättefint.

Gissa vad som hände när jag kom hem? Jag släppte ut hundarna. Jonna i kopplet och dom fick vara lite på gräsmattan med mig.
Då tar sig fan Jonna loss från kopplet och kutar iväg.
In med dom andra hundarna och så hör jag grannen säger att hon är hos henne.
När jag kommer kutar hon över till deras granne. Jag efter och när hon ser mig lägger hon sig på rygg.
Alltså hon är verkligen jättesöt så jag kan inte bli arg på henne.
Jag är en sån feskorv när det gäller sånt.

Nu slappar jag bara i soffan och kollar tv. Vovvarna sover så här är lugnt och skönt!

Over & out

Kommentarer
Postat av: Linn

Inte för att lägga mej i, men det är ingen god idé att klappa hundarna när dom har slagits. Då belönar du det beteendet och dom tror att det är en bra sak. Ja, det var bara det.

2010-09-12 @ 22:29:17
URL: http://lantlollansblogg.blogg.se/
Postat av: Anneli

Den ena hunden fick nåt konstigt anfall, därför tog jag ut henne.



Dom andra som var med i slagsmålet tog jag inte ut, bara en annan som var rädd.



Tack för infon!Inte lätt när man inte själv har hund

2010-09-13 @ 11:39:29
URL: http://safiia.blogg.se/
Postat av: Linn

Aha ok.

2010-09-13 @ 22:28:01
URL: http://lantlollansblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0