Dagens Ros

För lite mer än 1 vecka sen var jag hos mina föräldrar och var ute och gick med hundarna.
När jag är på väg hemåt igen efter promenaden så kommer jag till "vårt" kvarter och på marken liggen en mobil.
Jag tar upp den och försöker finna ett nummer jag kunde ringa, men då solen var skarp så såg jag itne så mycket.
Då jag kom hem så såg jag att jag kunde gå in på facebook och där i genom fick jag namnet på vems telefonen var.
Jag gick in på min egen facebook och skrev ett meddelande och strax ringde det på dörren.
Det var en tjej som hälsade på sin pappa som bor i samma kvartet.
Hon var helt överlycklig och tackade så mycket för jag var så ärlig.
Frågade om luren varit söndrig innan och det hade den.

Jag tänkte inte mer på det sen men idag så mailade min pappa mig och när jag öppnar det så står det såhär: 

Mikael Söderstad den 17 juli 21:46
Dagens ros vill jag förära Kenneth Nööjds dotter som hittade min dotters mobiltelefon i spången idag, och såg till att hon fick tilbaka den ett jättestort tack skall hon ha för sin ärlighet.

Måste erkänna att jag blev riktigt glad och rörd till tårar att någon verkligen uppskattar en för saker man göra som man egentligen inte tycker är något speciellt utan något som man bara gör för det är så man ska göra.

Jag har aldrig fått dagens ros innan men har fått många fina ord då jag hjälpt någon på gatan tex.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0