Åttonde april tjugohundranio

Åkte in till Ängelholm innan idag.
Träffade Cattie & världens charmigaste tjej, Vanesssa.


Var på biblioteket och sen var vi och fikade.

Mitt i allt ringer dom från Spenshult och frågar om jag vill komma dit på onsdag, nästa vecka.
Klart jag tackar ja. Allt har gått så himla fort.
Får eget rum med internetuppkoppling. Rena rama lyxen ju =)
3 veckor ska jag vara där. Hoppas att det räcker med dom 3 veckorna.

Skulle ta ett prov, helst idag, så jag, Cattie & Sessan gick till sjukhuset. Upp på provtagningen.
" Nä, vi tar inte dom proven här. Prova borta på Öron-Näsa-Hals"
Traskar bort där. Fick sitta och vänta och när jag väl kommer dit så säger hon:
" Nä, såna prov tar vi inte här. Det får du göra på din Vårdcentral"
Men snälla rara liksom, ett stort sjukhus som inte kan utföra såna prov. Jaja!

Kollar busstiderna. Får eld i baken, säger hejdå och går så snabbt jag kan (ej så snabbt då).

Kommer fram, frågar tjejerna som sitter där om "min" buss kommit.
Tydligen hade den det. Kollade busstabeller och upptäcker att jag kollat tiderna IN TILL STAN!!! Typiskt mig!

Behövde dock inte vänta så länge.
Väl tillbaka i hålan så gick jag ner och tog mitt prov.

På vägen hem till mig så ringde Monica och frågade om jag var hemma. Jag skulle ju få mitt påskägg.
Det tog dock nästan 1h för att köra den biten som brukar ta ca 10 min.
Typiskt henne, haha!

Mamma & pappa hann komma innan Monica kom. Dom var ute och körde motorcykel och skulle mata Oscar & Victors ödlor och sätta upp min hylla.
Medans jag fortsatte vänta på Monica så var dom och åt på pizzerian.

När Monica väl kom så fick jag en försenad födelsedagspresent och tulpaner. Ja, också mitt påskägg så klart.
Jag blev tokglad.
Fick en ängel.



Här är hyllan pappa satte upp till mig, som jag har gjort till farmors minneshylla. Ängeln som jag fick, står i mitten.
Den får vaka över mig tillsammans med farmor =)

Min fina vän skrev till mig på msn: " oj vad din farmor är glad för att du gjort så "
Jag blev alldeles rörd och grät en skvätt. Tyckte det var så fint utav henne att skriva så.
Saken är den att min farmor hade säkert blivit glad.
Blev himla nöjd med hyllan. Det känns nästan som man fått en ny lya.


Vardagsrum/Sovrum

Min lilla oas


Så bor jag. Eller det är en del av mitt lilla tillhåll =)

Ja, annars har det inte hänt så mycket mer idag!
Det räcker och blir över, allt som hänt idag.
Har hänt lite mer än vad jag skrivit, men lite får man ju hålla för sig själv.

Fridens Liljor <3

Kommentarer
Postat av: Wilma

Tror verkligen farmor tittar ner och blir glad över det fina du gjort! Köss

2009-04-08 @ 20:30:55
Postat av: Anneli

Fin du är! Tror jag med att hon gör! Köss

2009-04-08 @ 20:36:25
URL: http://safiia.blogg.se/
Postat av: kimpan

hade du varit mitt barnbarn så hade jag varit lycklig och få se en sådan minnesgrej..skitfint faktiskt!vet hur du känner och tänker/finns här gumman..kramar från mej

2009-04-08 @ 20:46:23
Postat av: Anneli

Kimpan: TACK!!! Så himla söt du är =)

Kramar tillbaka

2009-04-08 @ 21:11:00
URL: http://safiia.blogg.se/
Postat av: Linn

Jättefint!

2009-04-08 @ 21:35:05
URL: http://lantlollansblogg.blogg.se/
Postat av: Cattie

Jag tycker som de andra att du gjort en fin farmorshylla...

Himla söt tjej längst upp på bloggen oxå=)



Kan se om jag kan få ngn dag som jag å Sessan kan komma upp till dej på Spenshult, allt beror på bussar å hur dina dagar där uppe ser ut... puss puss gumsan

2009-04-08 @ 21:48:14
Postat av: Anneli

Linn: Tack så mkt,hjärtat! <3

2009-04-08 @ 23:03:05
URL: http://safiia.blogg.se/
Postat av: Anneli

Cattie: Tack!

JA, visst e hon. Hittade henne på nån annas blogg,haha.



Jag kommer vara där uppe hela tiden. Åker inte hem på helgerna.Vi hörs ju under dagarna när jag är där, så kan vi se. Hade varit jättegulligt om ni gjorde det och snällt!

Jag kollade på nätet innan. För mig blir d tåg t Halmstad o sen buss t Spenshult och dom går rätt bra.Kosta typ 52-55kr tror jag.

Puss puss <3

2009-04-08 @ 23:06:53
URL: http://safiia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du min lilla gumma du kommer att vara upptagen hela dagen ,med träning läkarbesök och allt ,man får hälsa på till helgen ,fråga din moster hon vet kram.

2009-04-09 @ 17:33:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0