Första dagen

Min bror kom ju som sagt och hämtade mig i morse och vi for mot Halmstad.
Vi var lite osäkra vart stationen låg, men vi hittade.

Träffade en tjej i min ålder som också skulle hit och bli inlagd. Snackade lite på vägen upp.

Väl framme så fick jag lite fika och fick sen vänta, vänta och vänta.
Träffade en sjuksköterska och pratade med henne.
Hon visade till min rum.
Fint! Väldigt nöjd är jag.
Jag packade upp och sen var det dags för lunch.

Lunchen var väl si så där. Påminde mycket om skolmaten, haha!

Efter lunchen var det dags att träffa en läkare.
Hon tryckte, klämde och vi pratade.
Vi får se vad det blir av det. Hon trodde att det var ledvärk och inte R.A, men ska ta massa prover imorgon.
Det gör inte mig något om det inte skulle vara R.A, men jag tycker det är konstigt att min andra läökare sagt det från början.
Jag är ju här för att komma fram till nya saker och få behandling.

Sen var jag hos sjukgymnasten som också skulle trycka och mäta.
Tydligen är jag rörligast i nedre delen av ryggen och stel i bröstryggen.
Hon ska göra upp ett schema till mig. Börjar på lågt och sen ökar vi.
I morgon förmiddag så är det dags för vattengympa.

När det var klart hos henne gick jag vidare till arbetsterapin och pratade med henne.
Där blev det klart att jag skulle vara med på handträning.
Jag är stark i händerna, men dock inte tillräckligt. Jag låg en hel del under medelvärdet.
Ska även vara med på, har glömt vad det hette, men man målar, gör smycken tex och en del annat.

Klart så glömde jag sladden så jag kunde koppla upp internet, men pappa har skickat den till mig nu.
Går ner och frågar hur jag ska göra och då säger hon att jag kan låna en sladd utav dom där.
Jag tänkte att jag det inte är lönt att ta med den för att det är ju trådlöst, men tji fick jag.
Nu är det fixat iaf och en it-tekniker (söt) har varit här och fixat till internet.

Sitter här och är helt slut i knoppen.
Skulle vilja lägga mig och vila, men Anneli har glömt väckarklocka och jag vill inte missa kvällsmaten, för jag är hungrig.

Nu orkar jag minsann in mer. Kanske hörs senare idag.

Tja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0