Fan vad lyckat

Min svägerska fyller som sagt 40 år idag, så hennes bästa kompis hade bestämt att hon skulle INTE komma undan med  det.
Som sagt hon fixade ihop så vi var 6 st som skulle åka dit med buller, bång och sång.

Vi träffades utanför vi 00. När jag ser dom börjar ta fram kastruller, så började jag fundera om dom var kloka. Jo, dom hade med sig kastruller och krytlock. Nu började jag bli rädd.

Jag tänkte: Herrgud ska dom gå in i sovrummet och slå med kastrullerna. Barnen kommer bli skiträdda, min bror och svägerska kommer döda oss.

Som tur var så gick in på tomten och ställde oss utanför deras sovrumsfönster. Tog ett tag innan dom ens reagerade.
Annika och Jörgen trodde det va vindspelet som verkligen fått spel och att det blåste som satan. Sen trodde min bror att gradinstången trillat ner.
Grannarna trodde nog fan var lös.

Annika frågade om vi visste vad vi höll på med och undrade varför dom gjorde så mot henne. Ett tag trodde vi att vi inte skulle bli insläppta.
Men det blevi så klart, annars hade Helly nyckel.

Den enda som vaknade utav barnen var Maolu, som sa: Kan ni vara lite tysta!
Oscar och Victor sov verkligen som stockar.
Att inte Oscar vaknade det fattar jag inte. Hans fönster var precis där vi stod.

Väl inne bjöds det på glass med bär som Sussie hade med sig. Jörgen plockade fram lite dricka.
Hade verkligen skitroligt. Skrattade så jag trodde faktiskt jag skulle ramla ihop. Det var hur trevligt som helst.
Annika kom idén att hädanefter så ska man fira födelsedagar på natten ist, för då är inte folket så stela.

Jag hade verkligen 2 skitroliga timmar.

Hon blev glad över överraskningen och det r ju det som var meingen.

Över till något annat nu: Värmen här!
Hyresvärden var här idag. Då hade jag 16.5 grad. Han skulle fixa så jag fick mina element och skulle höra d en rörläggare om han kunde ta mig emellan sina jobb (lät något va: ta mig).
Så jag ska få ett element i köket och ett inne i vardags/sovrummet.

Sen åkte han. Värmen var detsamma.

När jag vilade fick jag ha vantar på mig för annars hade min fingrar trillat av , av frostskador.

Åkte iväg och när jag kom tillbaka så vr hyresvädens svåger här. Då har graderna sjunkit till 16. Skulle prata med honom, men han var upptagen. Hörde honom säga i telefon: Det är kört!
Kan ju hört fel, men det tror jag inte.

Gå inte till Tess som då kommer ut och Kent kommer också.
Då har fläkten lagt av (tur för mig för jag gör nästan i brallan när den går igång, Står ju utanför mitt fönster). Den pallar inte mer än -10 och vi hade typ -13 då.
Han hade satt pannan på max nu och så skulle den stå tills imorgon, t ills dom skulle slå sina kloka huvud ihop. (Får se hur det går)

Det är nog ca 6,5 timme sedan och jag har nu 17 grader. TJOHO! Om man sätter en panna på max, så ska det för fasiken INTE ta nästan 7 timmar för att få upp värmen. Mina element är nu så varma så man kan knappt ta på dom, men värmen stannar kvar i dom. WHY?

Detta är faktiskt hela jävla skitsjukt! Det är -13 grader ute och vi har 17 grader inne.
Antagligen är jag sist ut i systemet här också, därför har jag så lite värme. Men saken är den att vi har inte haft problem innan, men det beror nog på att han som skötte det innan, vår såkallade vaktis, han eldade på för ca 30000kr/mån. OM det nu är sant.

Nä, nu ska jag klä på mig och bädda ner mig.

Skriver jag inte här i morgon, så vet Ni att jag har frusit ihjäl, rent ut sagt. Kan man göra det av 17 grader? Jag tror jag kan!

Nu orkar jag inte jiddra med om det, men Ni lär nog får höra detta ända tills jag fått värme, tyvärr.

Natti natt, puss

Kommentarer
Postat av: Dennis

Hahaa, jag är både dum och blind och jag litar på min Victoria. :P



Sov sött.

2009-01-06 @ 03:13:00
URL: http://www.dennism.se
Postat av: Bettan

Hej Anneli!

Har jag varit länkad hos dig så länge!

Tack!

Hur kan jag se det? Eller rättare sagt, visa familjen det:)

Hoppas du tinat upp under ytterkläder och täcken i natt:)

2009-01-06 @ 08:31:52
URL: http://coolbettan.blogg.se/
Postat av: Wilma

Hahahaha, jag hade fan ringt polisen och kissat på mig samtidigt!!

2009-01-06 @ 10:00:41
Postat av: Anneli

Bettan:Du kan se det på höger sida av bloggen. Där alla inläggen står och längst ner står det länkar.Där är du =)



Wilma: Jag va livrädd, men det gick ju bra, som tur var!



2009-01-06 @ 13:53:29
URL: http://safiia.blogg.se/
Postat av: Forkmaster

Men stackare där. Finns det ingen lag på vad som får vara den lägsta temperaturen i en bostad och hur lång tid det får gå innan en anämlan kan göras? Är inte så insatt i det där tyvärr, men jag lider med dig då jag själv sitter i mitt hem med 25 grader inne. Hoppas du inte är för frusen när du vaknar upp i morgon. Kram!

2009-01-06 @ 17:18:28
URL: http://masterofforks.wordpress.com/
Postat av: Linn

hahaha... så bra!

2009-01-06 @ 18:30:06
URL: http://lantlollansblogg.blogg.se/
Postat av: Anneli

Forkmaster: Det finns en lag på att det får inte understiga 18 på natten,men det finns inget som heter ska på dan,men mellan 20-22,MEN d har vi inte haft på länge.

Nu har jag 21 grader pga 32 ljus tända.Igår när dom fixade så höjdes d bara 2 grader.





Linn: D va verkligen skitbra=)

2009-01-06 @ 21:19:07
URL: http://safiia.blogg.se/
Postat av: Forkmaster

Vad bra att du fått upp värmen lite nu trots att det har gått åt så många värmeljus för dig. :)

2009-01-06 @ 23:26:39
URL: http://masterofforks.wordpress.com/
Postat av: Anneli

Forkmaster; Ja,men snart e dom slut. Nästan 200 ljus på några dagar.Tur dom e billiga=)

2009-01-06 @ 23:37:29
URL: http://safiia.blogg.se/
Postat av: Piddor

Tjena...;)



En flock tusenlappar o en resa till värmen i ett halvår hade gjort susen för dig!! ;) kram

2009-01-07 @ 04:43:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0