Förvirrad så det slår härliga till!

Åkte som sagt till Helsingborg för att ta bort stygnen. Det tog max 10 min. Sen var det bara till att åka hem igen.

I morse så vaknade jag som sagt med skallebank, tänkte jag skulle ta med mina migräntabletter, lägger fram dom och sen sticker jag iväg.
När jag sitter å bussen hem så tänkte jag att jag skulle ta en så att den skulle börja värka tills jag kom hem.
Kollar väskan, men hittar inte dom. Nähepp, då ligger dom väl på spisen där jag la dom i morse.
Kommer hem och mår faktiskt rätt kasst.
Kollar väskan igen, inga tabletter.  Kollar på spisen, inga tabletter. Kollar resten av lägenheten, inga tabletter.
Ringde ortopedmottagningen och frågade om någon hottat dom och lämnat in dom, nix.
Skit samma, kollar mitt lilla "aportek" och hittar suppar.
Tar en sån och därefter kommer hyresvärden.
Hade ju bara 16 grader. Vi snackar lite och jag berättar för honom. Tittar på köksbordet och vad ligger där? JO MINA MIGRÄNTABLETTER.

Serisöst, nu börjar jag blir lite stirr om jag verkligen drabbat av alzheimers. Nåt fel är där ju på mig och mitt minne.

Tillbaka till min isglob.
Hyresvärden säger att han höjt upp pannan till hack 4. Det finns 5. Känner på mina element, som då är varma, men den fina värmen jag har kommer inte ut i min fina lägenhet.
Han berättar om att jag ska få 2 st nya element till våren, ett i köket och ett här inne i vardagsrummet/sovrummet.
Fine!
Snackar lite till och sen blir det sagt att värmen kommer igång om någon timme.

Nu ska jag alltså gå och lägga mig. Bäddar ner mig med termorbyxor på. Tjockefilten drar jag på mig. NORMALT?
Vaknar 3 h senare och då har jag fortfarande 16 grader.
Sticker iväg till VC och sen handlar jag. Tar ju lite tid. Kommer tillbaka, kollar termometern, 16.5 grad.
Då har det alltså ökat 0.5 grader på 5 h.

Nu har jag 32 st ljus tända och 19 grader. Ska nog säga till min hyresvärd att han får börja köpa ljus till oss här eftersom pannan verkar inte fungera som den ska. Tycker det verkar som en bra deal, så länge!

Så nu har förvirrade jag gnällt färdigt!

Kvällen ser ut som den att jag ska sitta nerbäddad i min underbar sköna soffa med min varma gosig filt och kolla filmen på femman!
Sen så ska jag väl klä på mig och gå och lägga mig!

Ska nog sätta in en kontaktannons ang sängvärmare. Då menar jag bokstavligen sängvärmare och nada más.

Tjoflax!

xoxoxo

Kommentarer
Postat av: Piddor

Vad ska sängvärmaren vara för model?? ;) kramizz

2009-01-02 @ 19:49:52
Postat av: Anneli

Det kan vara vilken modell som helst, men den måste lukta gott. Det är det enda kraven ocden får itne svettas i min säng.

2009-01-02 @ 19:53:47
URL: http://safiia.blogg.se/
Postat av: coolbettan

Jag är så ledsen, gråter!

Klart du är mitt fan!

Ber om ursäkt!

Kan du förlåta mig?

Kram

2009-01-02 @ 21:13:55
URL: http://coolbettan.blogg.se/
Postat av: coolbettan

Utan godis ja, det har satt sina spå kan jag lova:)

2009-01-02 @ 21:14:42
URL: http://coolbettan.blogg.se/
Postat av: spiderchick

jag har med stulit en mugg från Starbucks... när jag bodde i London för ngr år sedan... haha vi har alla varit där! =)

2009-01-02 @ 21:26:34
URL: http://spiderchick.blogg.se/
Postat av: Anneli

Bettan: Du är förlåten! Du ska veta att jag är ditt STÖRSTA fan EVER!!

Vad för spår?



Spiderchick: Hahaha...vilka småtjuvar vi är=)

2009-01-02 @ 23:20:14
URL: http://safiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0