Jag älskar Marabou-choklad!!!

Denna historien utspelade sig för många herrans år sen när jag bodde i Åstorp.

Jag hade ett par kompisar hemma hos mig och vi var på bushumör. Vi ville helt enkelt jävlas med någon.
Funderade på ett offer och kom fram till att min granne var ett bra sådant.
Letade upp hans telefonnummer och min vän ringde upp honom.

Granne: Ja,hej det är xxx
Vän: Hejsan, jag heter blabla (minns ej vad hon sa) och ringer från Marabou. Det är så att vi har valt ut dig slumpmässigt från telefon katalogen och undrar om du vill vara med och tävla?
Granne: Jaha, vad kan man vinna då?
Vän: Jo, du kan vinna ett års förbrukning utav Marabou choklad
Granne: Okej.
Vän: Det enda du behöver göra är att när vi ringer upp dig igen, så ska du skrika allt vad du kan: JAG ÄLSKAR MARABOU CHOKLAD

Dom lägger på luren. Vi andra smyger ut på min balkong och kikar lite försiktigt över och ser att grannen har sin balkong öppen lite grand.

Vänner tar luren och ringer upp igen. Vi står på helspänn och försöker att ej skratta.

Grannen svarar: JAG ÄLSKAR MARABOU CHOKLAD.
Han verkligen skriker, allt vad han kan.

Nu dör vi alla av skratt. Springer in o slänger oss på golv och soffa och asgarvar.

Grannen fattar nog att det var något skumt. Efter ett tag så hör vi att han går ut.
Vi är inte sena med att skriva på en lapp till honom och lägger i hans brevlåsa tillsammans med en chokladbil.
" Som ett litet tröstpris // Marabou"

Efter en tid så är jag och några kompisar på pizzerian, och vem kommer inte in där? Jo, grannen.
Jag har svårt för att hålla mig och han tittar på mig .

Grannen: Vänta du bara. Du ska få igen.
Jag: Vaddå? Jag har väl inte gjort något.  Kan berätta att jag är urusel på att ljuga, då jag bara skrattar, vilket jag gjorde just då.

Sen för någon månad sen så satt jag och pratade med några vänner. Den ena tjejen, hennes man har öppnat en pizzeria här vid mig. Dom gör dom godaste maten EVER!
Men, så satt vi där inne och pratade och gissa vem som kommer. Jo, min fd granne.
Amen, gud asså. Jag kunde inte hålla mig.
Vännerna tittar på mig och undrar vad det är med mig. Sa att jag skulle berätta sen. När jag väl berättade så tyckte dom det var skitskoj.

Kan även berätta att min svägerska jobbar med min fd granne. Frågade henne om han bor här i Munka, vilket han gjorde med sin familj. Berättade historien för henne och senare för min bror. Dom tyckte det var en rolig grej och svägerskan sa att hon skulle fråga om han tyckte om choklad.
Ärligt talat så tror jag inte hon har gjort det ännu. Hade ju blivit väldigt pinsamt för honom isf.

Men vi hade lattjo lajbans den kvällen. Precis som det ska vara

Tjenixen!

xoxoxo

Kommentarer
Postat av: loppan

fy fan vad elak du är, det trodde jag inte om dig.fy skäms

2009-01-03 @ 16:29:12
Postat av: Anneli

Mamma, man ska inte kasta sten när man siter i glashus. Vem ringde och berättade att dom gjort likadant? Jo, du.Så det är du som lärt mig,trots att det var min vän som ringde.Fast jag har ju hittat på mer..ler..

2009-01-03 @ 17:15:36
URL: http://safiia.blogg.se/
Postat av: Piddor

Hahaha.. Lite råa man kan vara då!! Men det var coolt gjort ändå!!! Själv hade man inte gjort det.. Ha en bra dag!! Ska bädda ner mig nu!! litta krasslig.. mest gnäll för jag e kille ju!! kram ;)

2009-01-03 @ 19:22:14
Postat av: jag igen

Ja loppan ska inte säga något....jag tyckte att det var en kul grej , ni tjejer fick ju ett gott skratt ...men sen tyckte jag väl synd om gubben oxå men ni gav ju honom choklad hahahihih

2009-01-03 @ 19:25:29
Postat av: Anneli

Piddor: Men vi tjejer är/var ju både coola och råa. Det är så karlarna ska tas.

Jasså lillstrumpan är sjuker. Krya på dig!Kram



Moster: Precis, man får se det som så att han fick ju ett tröstpris

2009-01-03 @ 19:46:17
URL: http://safiia.blogg.se/
Postat av: Bettan

Kul med chokladen:)

Ja mitt Cv börjar bli lika långt som en toarulle.

Fick en idé av din kommentar, kanske skulle ta och ha vernissage till våren:)

2009-01-03 @ 19:54:09
URL: http://coolbettan.blogg.se/
Postat av: Anneli

Bettan: Kan tänka mig att den börjar bli lång, du är ju en smart lady=)

Ska du ha vernissage, så ska jag var din hedersgäst,haha

2009-01-03 @ 23:33:40
URL: http://safiia.blogg.se/
Postat av: Linn

hahahahahahaha!! varför har jag aldrig hört om dett?? Skitbra ju!!

2009-01-05 @ 16:27:01
URL: http://lantlollansblogg.blogg.se/
Postat av: Anneli

Linn: Jag trodde jag berättat d för alla,men tydligen inte..haha..

2009-01-05 @ 21:05:49
URL: http://safiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0