Massa på G

Vilken eftermiddag. Stress, förvirring,  tårar osv. Usch säger jag bara. Känns i hela mig.
En annan är van vid lugn och ro.
Stackars farmor blev helt förvirrad när hon kom till sitt nya boende i Ljungbyhed.
Hon trodde bara hon skulle titta på sitt nya hem och sen åka tillbaka till Klippan och vara där i natt.
Hon blev ledsen när hon förstod att läget inte var så.
Pappa och jag kom i en diskussion. Klart slutade det med att jag blev ledsen/arg och pappa arg.
Men det är sånt som sker ibland i alla familjer.
Det löste sig ju tilll slut.

Dom hade ett himla problem med att få igång farmor larm. Dom höll på i flera timmar, sen så tog jag loss själva larmdelen och ändrade på sladdarna och vips så fungerade det =)
Dom kallade mig teknikern..haha.. Jag sa att jag tar ut 500 kronor för arbetet, så dom skulle prata med chefen. Skämt och sido!

Farmor repade sig relativ snabbt. När vi kom upp till henne igen efter vår middag, så var hon piggare än innan. Inte konstig det blev för mycket för henne när dom kom in 6-7 gånger och snackade om larmet.

Ska upp till henne imorgon, så ska vi ut ocj ta en promenad, hon och jag.

Ikväll så är det Let´s Dance som gäller.
Jädrans Mojje som fick en hjärtaattack. Nu hade han tydligen fått inre blödningar när han försökte resa sig upp och fick stanna kvar på sjukhuset.
Stackarn!

Får se hur det går för Nicke. Tror det går alldeles utmärkt. Morgan är ju en klar favorit. Han visste hur man skulle svänga på höfterna den=)



Höres!


Kommentarer
Postat av: Wilma

Lilla farmor! Bra att hon fann sig tillrätta, tur hon har er! Kram

2009-01-16 @ 21:54:50
URL: http://milibie.blogspot.com/
Postat av: Bettan

Det är inte lätt att bli gammal, tur att det löste sig för farmor!

Tvålen fick jag för mina händer, den skulle vara bra mot narigheten och alla småsprickor.

Han är ju man så han har gör nog inte det vi kvinnor gör, öppnar korken,dit med näsan, trycker lite på flaskan så att det ska komma upp en doftpust och har vi tur så kommer det inte upp tvål i näsan, men det har ju hänt massor med gånger, iallafall för mig:)

2009-01-17 @ 07:38:28
URL: http://coolbettan.blogg.se/
Postat av: Anneli

Ja det ordnade sig till slut. Idag mådde hon bättre och hon har fått så fint hos sig med sina egna saker och så.

2009-01-17 @ 17:07:16
Postat av: Anneli

Bettan: Jag trodde det var tvål för hela kroppen och att hela du luktade.



Du, det har jag också gjort ett x antal gånger. Varför är man sååå klantig? Sen har man hela snoken full med tvål,haha



Det blev helt enkelt för mycket för henne igår.Ett jäkla spring på personalen och så.

Hon sa igår att hon ville verkligen inte bli gammal.Hon är ju det redan,men jag tror hon menade äldre. Stackarn! Men nu har hon det bra och jättefint=)

2009-01-17 @ 17:35:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0