Denna väntan...

Ringde VC kl 8 i morse för att få en remiss in till röntgen. Hade ju kommit överrens med läkaren att bara ringa dit så skulle det fixas. Dom skulle ringa när den var skickad.
När klockan var halv 12 så ringde igen. Min läkare var upptagen men ringde upp mig lite senare.
Sa som det var att nu är jag JÄVLIGT trött på att må dåligt. Jada, jada, och jada...
Hon menade på att nu får vi göra en skiktrötgen i stället för en ny lungröntgen.
Hon frågade om jag ringt in till reumaten. Jepps, ringde innan, men de var tillbaka på måndag.
Berättade för henne att det ska inte ta 3 månader för att komma till sin läkare.
Så nu, sitter jag och väntar igen på att hon ska ringa tillbaka, då hon skulle ringa min reumatolog så jag skulle få komma dit snabbt.
Saken är ju den att jag skickat en egen remiss till Spenshult, så kanske reuma-läkaren blir sur på mig för jag bytar. Men det är ju jag som avgör.

Annars, så är det väl ok här. Solen skiner, jag dricker te och läser dagens tiding.
Ska till bibblan senare och låna en bok tänkte jag.

Imorgon fyller min pappa pensionär. Min finaste pappa!


Kommentarer
Postat av: Moster

Din reuma dr kan inte göra något ,om du går över till spe nshult ,,,jag tycker inte att dom tagit hand om dig som man ska och det har jag sagt till dig innan skit skitdåligt, dom skulle lagt in dig för länge sedan ,men sjukvården idag är rent upp och ner, ring till spenshult och fråga hur länge du ska vänta för att komma in ,,,,,,puss o kramizzzzzzz

2009-03-27 @ 00:08:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0