Förkylningstips a´la Bettan

Jag kom precis på att Sanca mådde ju dåligt när hon var hos mig i lördags, så nu har jag bestämt mig för att hon har hostat ut sina baskelusker på mig så jag blivit förkyld.

Bettan:
Mamma fixade teet till mig. Men hon la i vitlök så det hette duga, så jag fick sila bort en del, annars hade jag nog kräks. Men det var inte så äckligt som du påstod. Kanske lite mycket kardemumma. Vet inte om det är teet som gjort att jag mår lite bättre eller om det är något annat.

För Er som är förkylda eller hostiga, här kommer Bettans recept:

Vitlökste: Drick detta 3ggr dagligen så länge som du har förkylning i kroppen.

Detta behövs:

Valfritt Te
2 Vitlöksklyftor
1msk Honung
1 krm Ingefära
1 krm mald Kardemumma
Kokande vatten

Gör så här:

Skala och skiva vitlöken i tunna skivor, lägg den skivade vitlöken i en tekopp.
Tillsätt honungen, ingefäran och kardemumman i tekoppen.
Ta en tepåse eller lös-te i en tekula, sätt den i koppen.
Häll över kokande vatten.
Låt detta dra ca 3 minuter, drick.

Varning:

Man luktar starkt av vitlök efter tedrickandet, händer att folk tar ett steg tlllbaka när man står och samtalar.

Tips:

Låt vitkökstet svalna så pass att du kan svepa allt på en gång. Man behöver inte svepa det om man inte vill.Drt smakar rätt okej, sen kan man ju tillsätta valfritt te och då kan man ta med någon smak ju.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hahahhaa, jaaa... jag är förvånad att inte fler är döende! =) Krya på dig gumman!

2009-03-06 @ 11:39:54
URL: http://www.metrobloggen.se/Sanca
Postat av: Anonym

Tack,men det gick ju över när jag druckit 2 koppar av Bettans te!

2009-03-06 @ 12:35:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0