Tisdagskväll

Jag höll på att "dö" när jag var ute och cyklade. Jisses!
Tänkte att jag skulle cykla förbi karaten och kolla när min bror och hans familj tränade och när jag är på väg dit så möter jag dom på vägen. Dom trodde nog det var en galning som var ute och cyklade, haha!
Kan tala om att min cykel har inga växlar och jag trampade på som satan i gatan.
Fick ju säga till den där "galna Anneli" att ta det lite lugnt annat hade jag nog trillat i gatan av andnöd. Kändes som jag hade knivar i luftrören.

Väl framme så kikade jag på min bror, svägerska och 2 av deras barn. Kan tala om att jag mest satt och log. Dom var verkligen jätteduktig..
Min bror går verkligen inför träningen och är skitduktig. Är riktigt stolt över honom!

Efter ca 30 min, så cyllade jag hem igen, i en lugnare takt.
Hem och lämna cyklen, hämta min lånebok och gick till bibblan.
Kinesen av Henning Mankell var lite för kuslig för mig. Brukade alltid läsa hans böcker innan men jag har blivit en riktigt feskorv på äldre dar.
Satt och valde och tittade i 30 min. Beslutsångest är ju mitt andranamn. Ja, mitt hittepå-andranamn. 
Som Ni vet har jag det underbara, vackra andranamnet Gerd «host host»
Fick veta att min mormor inte hette Elisabeth, som jag trott i alla herrans år, utan Maria. Så min syster fick namn utav både farmor och mormor, relativt normala namn så får jag efter mamma, vilken är en fin gest det också, men va fan Gerd.
När jag sa detta till min mamma så sa hon: Ja men du kunde ju sagt att du ville ha något annat.
Jo, men visst mamma, klart jag kunde prata när jag var 3 månader.

Jaha, där kom jag in på ett sidospår.
Boken jag lånade handlar om en ung kvinnas berättelse om att överleva i ett iranskt fängelse.
Får se om det är bra.

Nu ska jag gå och kocka lite.

Tjo!

Kommentarer
Postat av: Bettan

Kan väl hålla med dig om ditt andra namn, jag måste nog hosta jag också efter skrattet.

Du verkar verkligen inte vara en Gerd;)

2009-03-31 @ 19:23:09
URL: http://coolbettan.blogg.se/
Postat av: MOSTER

Anneli din mormors , mamma hade det vackra namnet

Gerd(a)

2009-03-31 @ 21:40:04
Postat av: Anneli

Bettan: Hahahahaha...Nä det är jag verkligen INTE. Jag kanske bli när jag blir äldre,vem vet,haha



Moster: Men nu heter jag inte Gerda och jag är INTE stolt över namnet.Men jag är stolt över min mamma!

2009-03-31 @ 22:16:14
URL: http://safiia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fan vad du håller på med GERD,du behöver inte säga att du heter GERD,jag tycker synd om dig. ha ha ha ha ha ha

2009-03-31 @ 23:10:00
Postat av: Anonym

jAG HAR KOMMIT PÅ ETT ANNAT NAMN TILL DIG,,,GERDLI

2009-04-01 @ 16:56:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0