Lördagens innehåll

Kvällen i dag blev ett enda stort skratt kaos.
Kollade på " Jag vet vad du gjorde förra lördagen".
Herregud vilket program. Riktigt roligt!
Jag verkligen asgarvade. Det var så att mina föräldrar (ja, jag är kvar här) stängde dörren till stora rummet , där dom kollade ett annat program.

Programmet går ut på att en person, ikväll var det Johan, som blir hypnotiserad. Han tror att han är Tom Cruise, mästerkock, golfproffs dock med en innebandyklubba, han trodde han var med en audition med Michael Jackson, han trodde att han var singel och var med på speed-dejting.
Han minns ju inget utav det han varit med om, så det är ju en tävling samtidigt där han får svara på frågor om hur han tror att han löst saker och ting. För varje rätt svar så vinner han ett pris.

Det var lätt det roligaste programmet jag sett på länge.

Annars så har väl dagen spunnit på som vanligt. Har haft en mysdag med massa skvallerblaskor och godis!
Man har tittat ut en och en annan gång för och se om någon vit duva kommit på besök igen.
Dom andra släktingarna som vi berättat det för, har också varit på "duvjakt". Önskar verkligen att dom ska få uppleva det vi fick i torsdags kväll.
Tror ju knappast att det skulle hända oss en gång till, men kanske dom andra som inte var med. Man ska aldrig säga aldrig.
Jag tror starkt på att på ett eller annat sätt kommer hon visa eller göra något för vi ska veta att hon är hos oss.
Det sista jag sa i torsdags när jag gick ut ur kyrkan var: Kom och visa dig för mig. Jag blir inte rädd!

Igår så satt jag här själv. Ja det är ju inget med det. Jag har ju varit själv miljontals gånger, men jag är ju lite mörkrädd här hos mina föräldrar. Relativt stort hus, sen var det mörkt ute, här har bott/bor skumma folk omkring, tänkte på vad vi fick uppleva med duvan, inbillade mig att jag hörde massa ljud, skrämde upp mig själv och satt på helspänn. Så löjlig man är egentligen!
Varför gör man så? Nu kan man ju faktiskt inte hjälpa att man är mörkrädd och sen tror på livet efter detta här, men om det nu skulle komma någon från andra sidan och hälsa på, så lär dom ju inte komma två dagar i rad.
Jag måste lägga ner räddsidan nu *ler*

Jag ska åka hem, snart! Senast måndag! Allra senast måndag! Någon som känner sig manad och komma till mig? Hålla mig sällskap tills jag somnat *haha*

Fixar jag inte det, vilket jag måste, så får jag väl rymma till ett annat ställe. Moster ,känner du dig manad och bli våldgästad ? Jag vet att du vill! *s*

Min mamma har skrattat åt mig idag. Ja hon brukar ju göra det rätt ofta, men jag låg i "min säng" och bad, ni vet så som man gjorde när man va liten, men jag bad inte till gud, för han gillar nog inte mig, utan till mina mor-och farföräldrar:
Snälla farmor, kan du bara fixa så jag inte har ont i morgon. Tack, puss, amen
Mormor, kan du kanske gå ihop med farmor så ni kan laga mig tillsammans, bara för en dag.Puss, amen
Morfar och farfar, ni kanske också skulle kunna hjälpa till, amen igen
Jag sa i och för sig till Gud: Jag vet att jag har gjort många dumma saker i mitt liv, men jag har faktiskt gjort många bra saker med. Det höll min mamma med om...som tur var!

Sen gick jag här och nynnade på Markoolios låt "Vi drar till fjällen". Varför vet jag inte, men jag tror det var för jag lyssnade på en låt inne hos Spider och den kanske påminde om just den låten. Det slutade med att min käre mor ställde sig utanför dörren och stod och tittade på mig och skrattade.
Det är tur man kan få nån att skratta =)

Nu ska jag ägna mig lite tid åt min älskade Sassa, som behöver en spa-weekend och ledighet från man, hus & barn =)
En del tror att vi (jag är inte medräknad i den kategorin) kvinnor ska jobba 80h/ vecka *ler*
Men nu är det bara hon & jag  i denna underbara låtsas världen för dom lonely...för en stund ♥

Tjenixen

Kommentarer
Postat av: Bettan

Tack för din kommentar, känns skönt att du ställer upp för en tyst minut;)

Jag missade detta program igår, det hade varit spännande att titta på, satt själv och somnade framför tv:n, barnen var i barnrummet och maken jobbade. Hade Ben & Jerryglassen som enda sällskap, men den var i och för sig både trevlig och god:)

2009-03-22 @ 10:05:07
URL: http://coolbettan.blogg.se/
Postat av: Micke

Tackar för bilderna.

Det är naturligt att var rädd.

Man skall inte skämmas över det.

Kan du ha djur?

Du är inte ensam om att be, det gör nog var o en.

Men att erkänna det det är mod min vän.

Må väl.

2009-03-22 @ 11:33:51
URL: http://pappamicke.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bettan:Det kommer i repis idag kl 17, berättade mamma för mig. Dom ska kolla på det eftersom jag skrattade så hjärtligt igår =)

Det glassen verkar populär o dyr..Jag får väl offra mig för den en dag o prova på.

2009-03-22 @ 14:25:43
Postat av: Anonym

Micke: TACK för du tycker jag är modig =)

Nä tyvärr kan jag inte ha det för jag e allergisk. Men ibland har jag dammråttor s

Att jag bad var mest på skoj,men dom hörde inte mig iaf.

Men har varit på badhuset så bastun hjälpte lite mot värken.

Fridens Liljor!

2009-03-22 @ 14:28:18
Postat av: Bettan

Hur kan dom lägga en repris på tiden då jag lagar middag?;)

Jag äter chokladglass med brownies i, mums så gott. Varje lördag, nästan äter jag en bägare och tror att jag blir glad och lycklig utav det, har sett det på amerikanska filmer att dom gör så.

Jag äter ju inte godis så det är mitt lördagsgodis;)

2009-03-22 @ 14:39:35
URL: http://coolbettan.blogg.se/
Postat av: Tesstamente

Jag kollade på programmet en sväng, och det verkade hysteriskt roligt- tyvärr blev jag överbemannad och fråntagen tv-kontrollen.

2009-03-22 @ 15:14:34
URL: http://tesstamente.blogg.se/
Postat av: Anneli

Bettan: Oh nej vilka korkskallar,haha. Annars får du tänka på dig själv,skjuta upp middagen för att få skratta lite=)

Min kusin o hennes mamma gillade inte programmet alls.

2009-03-22 @ 16:22:47
Postat av: Anneli

Tesstamente: Då hade jag överbemannat den som tog den från dig. Nästa gång,gör ett karateslag,haha

2009-03-22 @ 16:23:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0